site.btaТематични занятия по случай Международния ден на майчиния език се състояха в училище „Абагар“ в Италия

Тематични занятия по случай Международния ден на майчиния език се състояха в училище „Абагар“ в Италия
Тематични занятия по случай Международния ден на майчиния език се състояха в училище „Абагар“ в Италия
Тематично занятие по случай Международния ден на майчиния език (21 февруари) имаха ученици от филиала на Българското училище „Абагар“ в Ладисполи, Италия. Децата разсъждаваха върху понятието „майчин език“. Снимка: Училище „Абагар“ в Италия/Фейсбук

Тематично занятие по случай Международния ден на майчиния език (21 февруари) имаха ученици от филиала на Българското училище „Абагар“ в Ладисполи, Италия. Това съобщи просветното средище във Фейсбук страницата си.

Децата разсъждаваха върху понятието „майчин език“, като по време на урока им бе подчертана необходимостта от неговото изучаване и опазване.

Майчиният език е „езикът, които носим в сърцата си; на който сме изразили първите си емоции и мечти; езикът, свързан с идеята за дом; езикът, на който сме изрекли първите думички; езикът, с чиято помощ се разбираме с баба, дядо, мама и тати...“, заявиха от учебното заведение. 

Възпитаниците му говориха с преподавателите си и за красотата и благозвучието на българския език.

Занятието им завърши с четене на „Родна реч“ от българския детски писател Ран Босилек.

Междувременно малките ученици от филиала на училище „Абагар“ в Рим се запознаха с творчеството на писателката Александрина Валенти. 

„С крилете на словото те се пренесоха в приказния свят на разказа за облачето Пухче – едно мъничко облаче, което не може да реши какъв цвят да бъде. В търсенето си то пита слънцето, тревата и накрая самата дъга, която му разкрива, че може да бъде във всички цветове, стига да го пожелае“, информира образователното средище.

„Докато обсъждаха символиката на всеки цвят, децата осъзнаха как различните багри отразяват техните собствени чувства. Вдъхновени, те нарисуваха себе си като облачета, а най-радостното откритие бе, че всички избраха жълтия цвят – защото той символизира щастието, което, както самите те казаха, „оцвети“ целия им ден“, се допълва в текста на училищната Фейсбук страница.

Гимназистите на българското училище в Рим имаха занятие на тема медии. Те учиха и анализираха различни новинарски рубрики. Преподавателите им ги запознаха с изказа при съобщаване на новини, както и с формите за предаване на чужди думи.

„Стана ясно и какво значи да си очевидец, да прогнозираш резултати или да оспориш нечие мнение или факт“, съобщи учебното заведение.

Неговите възпитаници във филиала му в Нетуно пък участваха в състезание по четене и краснопис и говориха с учителите си за Апостола на свободата Васил Левски. 

В просветното средище за втора поредна седмица се състоя и работилницата за изработване на кукерски маски.

В училище „Абагар“ в Италия се обучават деца от първи до дванадесети клас. Образователното средище предлага и дистанционна форма на обучение за желаещите от цял свят чрез електронна платформа. В просветното средище се изучават български език и литература, история и география на България по адаптирани програми на Министерството на образованието и науката. Децата получават удостоверение за завършен клас, което се признава от българската държава. Документът им дава право да продължат образованието си в България без приравнителен изпит по български език.

/ИКВ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 21:41 на 27.02.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация