site.btaТуристическият продукт на България ще бъде представен на започващо днес в Мадрид изложение

Туристическият продукт на България ще бъде представен на започващо днес в Мадрид изложение
Туристическият продукт на България ще бъде представен на започващо днес в Мадрид изложение
Снимка: Министерство на туризма

България ще бъде сред водещите участници на FITUR 2025 – едно от най-големите и важни международни туристически изложения, което започва днес в Мадрид и ще продължи до 26 януари. Това е ключово събитие за глобалния туристически сектор, което ще събере представители на над 9500 компании и 156 държави, съобщиха от ведомството.

През 2024 г. маркетинговите усилия на Министерството на туризма доведоха до значителен ръст на посещенията на испански туристи, посочват от ведомството. Общият брой посещения без транзит достигна близо 103 000, а регистрираните в местата за настаняване са около 70 000. Това представлява увеличение с 41,7 на сто спрямо същия период на 2023 г. и с 21 на сто спрямо 2019 г.

"Културният и градският туризъм привличат все повече посетители у нас и доказателство за това са именно испанските туристи. През изминалата година водещи дестинации за тях са били Столична община, община Пловдив, община Велико Търново и община Бургас. Сред основните цели е да продължим да популяризираме тези предимства и да затвърдим страната ни като предпочитана дестинация за културни и градски пътувания целогодишно", подчерта министърът на туризма Мирослав Боршош.

На изложението FITUR 2025, на българския щанд с площ от 150 кв. м, се представят културните и природни забележителности на страната ни, модерните инициативи за устойчив туризъм, както и атрактивни туристически предложения.

На щанда участват 19 туристически фирми и общини: "Уърлд Синерджи Травъл България" ООД, "Вия Травел" ООД, "Царевград Търнов" ЕООД, "ЕН-Вижън Сървисис Груп" ООД, "Глория Турс" ООД, "Балкан Травел Експириенсис" ООД, "Бояна - МГ" ЕООД, "Балкания Тур" ООД, "Май Стори Травел" ЕООД, "Албена" АД, "Енджой Прайм Турс" ООД, "Пи Груп Пловдив" ЕООД, "Филиптур 1" ООД, община Варна, Столична община - ОП Туризъм, "Авиокомпания България Еър" АД, община Пловдив, "Сити Тур" ЕООД и "Съни Травел" ЕООД.

На щанда на България има фотокорнер, където посетителите могат да се снимат на фона на различни пейзажи и забележителности от страната. Всеки ще получи снимката си като спомен, достъпна и в дигитален формат, която може да споделя с хаштаг #DiscoverBulgaria в социалните мрежи.

Освен това, на щанда са организирани професионални дегустации на български традиционни деликатеси и висококачествени вина, включително уникални сортове като "Мавруд".

През март 2024 г. беше организиран опознавателен тур за снимачен екип от испанската обществена телевизия TVE и предаването Aquí la Tierra с фокус върху еко, природния и културния туризъм, напомнят от Министерството.

На изложението FITUR 2024 България беше представена като дестинация за целогодишен туризъм, предлагаща възможности за зимен, културен, еко, SPA и уелнес туризъм.  Във форума участваха 17 представители на туристическа ни индустрия - туроператори, туристически агенти, общински администрации.

/СЛС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 09:51 на 22.01.2025 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация