site.btaГлобалните продажби на луксозни стоки през 2024 г. ще отбележат спад с 2 на сто, сочат заключенията от доклад

Глобалните продажби на луксозни стоки през 2024 г. ще отбележат спад с 2 на сто, сочат заключенията от доклад
Глобалните продажби на луксозни стоки през 2024 г. ще отбележат спад с 2 на сто, сочат заключенията от доклад
Снимка: AP/Antonio Calanni

Продажбите на лични луксозни стоки ще се понижат с 2 на сто тази година, което я прави една от най-слабите за сектора в исторически план, обяви консултантската компания "Бейн енд къмпани" (Bain & Company), цитирана от Ройтерс. Това се дължи на скока на цените и икономическата несигурност, която свива клиентската база на луксозния сектор. 

В доклада си за пазара, възлизащ на 363 милиарда евро, "Бейн енд къмпани" прогнозира спад на продажбите в Китай с 20-22 на сто, което се превръща в спирачка за сектора в глобален мащаб, след дългогодишния предпандемичен бум, подхранван от все по-нарастващата богата средна класа. 

Прогнозите отчитат и влиянието на валутните курсове. 

"Секторът на луксозните стоки отчита спад за първи път от кризата през 2008 -2009 г., с изключение на периода на пандемията", каза пред Ройтерс Федерика Левато от "Бейн енд къмпани".

Проучването, публикувано днес, вероятно ще подсили опасенията сред инвеститорите, че текущият спад в сектора, който понижи стойността на акциите на Ел Ве Ем Аш (LVMH) и "Керинг" (Kering), може да продължи по-дълго и да е по-сериозен, отколкото се очакваше.

Прогнозите са глобалните продажби на луксозни лични стоки – облекло, аксесоари и козметични продукти -  да останат без промяна при постоянен валутен курс през празничния сезон, като резултатите в Китай ще продължат да са отрицателни, заяви Левато.

Решението на марките да позиционират продуктите си в по-висок ценови клас наред с по-слабото потребителско доверие на фона на войните, икономическите затруднения на Китай и изборите в много страни по целия свят, накараха много потребители, особено по-младите, да се откажат от покупки. 

"Клиентската база на луксозния сегмент е намаляла с 50 милиона през последните 2 години от общо около 400 милиона потребители", заяви Федерика Левато. 

Секторът на луксозните стоки ще нарасне с между 0 и 4 на сто при постоянен валутен курс през 2025 г. благодарение на продажбите в Европа, Северна и Латинска Америка, като китайският пазар ще се възстанови едва през втората половина на годината, според консултантската компания.

Федерика Левато каза, че победата на Доналд Тръмп на президентските избори в САЩ е премахнала една несигурност, а евентуалното понижаване на лихвите може да насърчи американците да харчат повече. 

За разлика от личните луксозни стоки, разходите за луксозни преживявания като хотели и ресторанти нарастват тази година. 

/ИЦ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 03:30 на 14.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация