site.btaРъст на оборота от 6,6 процента за периода януари-октомври и инвестииции за над 120 млн. лева отчетоха от "Билла България"

Ръст на оборота от 6,6 процента за периода януари-октомври и инвестииции за над 120 млн. лева отчетоха от "Билла България"
Ръст на оборота от 6,6 процента за периода януари-октомври и инвестииции за над 120 млн. лева отчетоха от "Билла България"
БТА, София (13 ноември 2024) Изпълнителният директор на „Билла България” Вигинтас Шапокас представи на среща с медии информация за актуални резултати, бизнес развитие на компанията и предизвикателствата пред бизнеса. Снимка: Анелия Цветкова/БТА (ЕВ)

Ръст на оборота от 6,6 процента за периода януари-октомври спрямо същия период на 2023 г. и 4,5 процента ръст на брой клиенти за този период на годишна база, отчете "Билла България". От компанията са направили и инвестиции в страната за над 120 млн. лева. за 2024 г.

Това посочи изпълнителният директор на "Билла България" Вигинтас Шапокас по време на неформална среща с медии, на която представи информация с актуални резултати от развитието на компанията и коментира основни предизвикателства пред бизнеса.

По думите му средата, в която се намира "Билла България" през текущата година, е много предизвикателна. Сред примерите за това е, че се намираме в среда на дефлация  - цените намаляват, в същото време потребителите не купуват повече, от друга страна разходите са или непроменени или се увеличават, което означава, че компаниите се намират в условия на голям натиск върху техните финансови резултати, отбеляза Шапокас. Той добави, че най-страшното от този аспект е, че когато физическите лица или компаниите редуцират средствата, които разходват, което води до отрицателни резултати за икономическото развитие. Други проблеми за бизнеса, посочени от Шапокас са свързани със състоянието на пазара на труда, като той отбеляза неравномерното му развитие в различните региони у нас, както и затрудненията, свързани с вноса на работна ръка. От компанията отчитат затруднения от липсата на достатъчно персонал като изчисляват, че всеки ден изпитват дефицит от над 200 служители.

Друг проблем пред компаниите, посочен от Шапокас е по-ниската покупателна способност у нас като той добави, че инвестицията да се отвори магазин тук или в друга страна от ЕС е приблизително една и съща, но оборотите са много различни. По думите му има и сравнително слаба степен на сътрудничество на бизнеса с държавните институции. Причината това да се случва е, че те не разглеждат работата си с нас като работа с партньори, по-скоро ние сме за тях субект, който трябва да бъде често наказван и санкциониран по някакъв начин, каза Шапокас. 

Вигинтас Шапокас отбеляза и ползите от приемане на еврото като посочи, че в неговата родина Литва влизането в еврозоната е накарало икономиката да лети. Същото е и с Шенген. За съжаление тези две теми в България продължават да се отлагат, коментира той.

Шапокас  обобщи, че в тази предизвикателна среда "Билла  България" показва стабилни резултати през настоящата година - има стабилен растеж, запазва своя пазарен дял, който е около 20 процента, продължават да правят инвестиции в страната, осигуряват стабилни ценови равнища.

Сред постигнатите резултати от компанията отчитат още, че са на първо място на пазара по брой търговски обекти като към края на септември имат 161 магазина в страната. Отворили са 20 нови и реконструирани магазина с модерен вид и по-добро разпределение на пространството, предвижда се откриване на 168 нови работни места до края на 2024 г. От "Билла"  отчитат и над 80 процента ръст на поръчките и 70 процента ръст на оборота през тяхната онлайн услуга, стартирала в София пред април 2023 г, а през настоящата година и в Пловдив, Варна и Плевен. 

Над 50 процента от оборота на "Билла България" се формира от промоционални предложения, отбеляза Шапокас. Той посочи и програмата им за лоялни клиенти като над 2,2 млн българи притежават  "Билла" карта, а близо 1,5 млн. души я използват.

Шапокас отбеляза още, че около 40 процента от плодовете и зеленчуците в магазините на веригата са от техния бранд "Билла Градини", в който участват близо 60 български производители с над 180 зеленчукови и плодови градини, оранжерии и лозя. Тази година брандът отбелязва 10 години от създаването си, а продуктите му са със значително намалени количества или без никакви остатъчни количества пестициди, посочи Шипокас. Той цитира и данни от проучване на "Билла", според които 63 процента от анкетираните споделят, че предпочитат да купуват продукти от нашата страна, от национален произход. 

От веригата отчетоха още своите инициативи в подкрепа на социални каузи, както и дейности в подкрепа на устойчивостта. Беше посочено, че в 40 магазина от търговската мрежа имат изградени фотоволтаични панели, реализиран е проект с паркинг с фотоволтаични панели към техен магазин, до края на годината ще бъде изграден още един, а други три са предвидени за следващата година. 

За  2025 г. когато "Билла" ще отбележи 25 години от стъпването си на пазара у нас, от компанията планират да открият 13 нови магазини и да навлязат в градове като Видин, Горна Оряховица, Трявна, Тутракан, както и да реновират 11 магазина в София, Варна, Бургас, Габрово. Предвиждат се и инвестиции от нови над 50 милиона лева в страната, част от които е предстоящото откриване  през пролетта на следващата година на новата логистична база на "Билла" в с. Загоре.

/СЛС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 16:26 на 29.12.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация