site.btaДържавата не трябва да бъде инвеститор и възложител на големи инфраструктурни проекти, коментира водачът на листата на „Синя България“ в Хасково Цвета Кирилова
Настоящият модел на финансиране на големи инфраструктурни проекти през данъците ни трябва да бъде прекратен. Тази порочна политика трябва да бъде заменена с модел за изграждането на големите инфраструктурни проекти с частни капитали на концесия, което ще ликвидира основния източник за голямата политическа корупция. Това каза водачът на листата на Коалиция „Синя България“ за област Хасково Цвета Кирилова в позиция, изпратена на БТА.
Изграждането на модерна инфраструктура от частни инвеститори означава привличането на много милиарди евро чужди капитали в българската икономика. С продължаващото харчене на милиарди държавни пари за магистрали накрая няма да имаме нито пари, нито магистрали, смята Кирилова.
Според нея концесионното инвестиране в публична инфраструктура ще позволи да се появи модерна инфраструктура в България. В момента страната няма финансовите ресурси да стартира строителството на всички магистрали, скоростни жп линии, тунели, мостове, пречиствателни станции, интермодални терминали, модернизацията на пристанища и регионални летища. Но големи международни инвеститори за всички тези проекти има, каза Кирилова.
Тези проекти могат да започнат да се изпълняват веднага и едновременно на концесионен принцип. Освен това, качеството на инфраструктурата и използваните технологии ще са на европейско ниво. Разходите за поддръжка също ще са за сметка на концесионерите. Така ще бъдат привлечени бързо милиарди евро чужди инвестиции и строителството ще завършва бързо, добави тя.
/РН/
news.modal.header
news.modal.text