site.btaОбразованието е най-градивният сектор и той винаги е основен национален приоритет, заяви Красимир Вълчев

Образованието е най-градивният сектор и той винаги е основен национален приоритет, заяви Красимир Вълчев
Образованието е най-градивният сектор и той винаги е основен национален приоритет, заяви Красимир Вълчев
Снимка: пресцентър ГЕРБ

„Образованието е най-градивният сектор и той винаги е основен национален приоритет за ГЕРБ-СДС“, каза на среща-разговор с учители, университетски преподаватели и ръководители на учителските синдикати кандидатът за народен представител в листата на коалиция ГЕРБ-СДС в Стара Загора Красимир Вълчев, цитиран от пресцентъра на ГЕРБ. Той посочи, че двете основни неща, които трябва да се променят в системата на образованието, са културата на заучаване и културата на формализъм, защото в най-голяма степен възпрепятстват постигането на по-добри резултати. Все още доминиращият начин на учене е да се наизустяват и след това да се възпроизвеждат знания, каза Вълчев.

„Това е полезно, когато става въпрос за базови знания, но пречи на развитието на уменията. Затова и нашите ученици се представят доста добре на международните изследвания, които мерят знания и много по-лошо в тези, които мерят способност за практическо прилагане на тези знания. Учебните ни програми са твърде амбициозни. Не остава време за упражнения, за затвърждаване и осмисляне. Необходимо е да се изработят концептуално нови учебни програми, да се оптимизира материалът и да освободи време на учителите и учениците“, обясни кандидатът за депутат.

Според него е важно в системата на образованието да бъде обхванато „всяко едно дете и да не допускаме преждевременното му отпадане от училище. Възнагражденията на учителите трябва да са на ниво поне 125 % от средната заплата за страната, посочи Вълчев.

/РН/

news.modal.header

news.modal.text

Към 10:27 на 18.12.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация