site.btaДържавен архив – Перник представя изложбата „Рекламата е душата на търговията“

Държавен архив – Перник представя изложбата „Рекламата е душата на търговията“
Държавен архив – Перник представя изложбата „Рекламата е душата на търговията“
БТА, Перник (9 октомври 2024г.) Гостуваща изложба на Държавен архив -София в Перник "Рекламата е душата на търговията. Печатната реклама в България през първата поливина на ХХ век". Снимка: Кореспондент на БТА Мая Костадинова

Ден преди Деня на българския архивист Държавен архив – Перник представя изложбата „Рекламата е душата на търговията. Печатната реклама в България през първата половина на ХХ век“.

Изложбата е дело на Държавен архив – София и гостува в миньорския гард, съобщи за БТА Станислава Георгиева, началник на дирекцията в Перник. Създадена е преди две години, в нея са представени 800 реклами, които са реализирани върху 27 тематични табла. Материалите са от началото на миналия век до Втората световна война. По-голямата част от рекламите са от вестници и списания, които са излизали предимно в столицата, допълни още Георгиева.

Рекламите са свързани с индустриалния напредък в България в първата половина на ХХ век. Обхващат земеделието, търговските предприятия, на таблата се наблюдава навлизането на големи европейски фирми и компании, част от които продължават да са световни марки. Освен тях място са намерили и реклами на представители на кинкалерията, на модата, на малки занаятчийски работилници в България от началото на миналия век.

„Тези реклами ни открехват вратата към един позабравен свят“, каза още началникът на Държавен архив – Перник.

В няколко табла тематично са подредени аксесоари и пособия за мъжа, в други за жената. Има реклами на туризма в България, на морските летовища и пансиони.

Станислава Георгиева допълни, че с изненада са установили, че чрез рекламите в началото на миналия век жените са пиели хапчета за отслабване, готвили са в съдове от йенско стъкло и са ползвали домакинска хартия. Съществуват материали за различна декоративна козметика, както и на слънцезащитен крем.

„Интересно беше да видим реклама на билети за презокеанско пътешествие с параход, които желаещите са могли да закупят на Лъвов мост“, каза още Георгиева.

/РБ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 21:08 на 21.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация