site.btaМВР: 28 по-малко са тежките пътно-транспортните произшествия през изминалата седмица в сравнение с предходната
Информация от анализа на данните бе съобщена на брифинг в ГДНП от комисар Димитър Мичев, началник на отдел „Пътна полиция“
28 тежки пътнотранспортни произшествия по-малко са регистрирани на територията на страната през изминалата седмица (30 септември – 6 октомври) в сравнение с предходната (23 септември - 29 септември), съобщи на брифинг комисар Димитър Мичев, началник на отдел „Пътна полиция“, ГДНП. Намаление има и при загиналите, които тази седмица са с 2 по-малко, и при ранените - с 47 по-малко.
За цялата изминала седмица са настъпили 124 пътнотранспортни произшествия с 8 загинали и 154 ранени. По вид инциденти: двама са загинали след сблъсък в дърво, двама - след удар в стълб, при произшествие от типа „блъскане на пешеходец“ са загинали двама души, един е загинал при обръщане на превозното средство извън пътното платно и при челен удар има един загинал.
77 ПТП са настъпили в населено място, а 47 са били извън населено място. По отношение на загиналите – 3 от смъртните случаи са регистрирани в населено място, а в извън - 5.
Във връзка с контролната дейност комисар Мичев обобщи, че установените случаи на водачи, управлявали след употреба на алкохол през последната седмица са били 193, като 90 от тях са над 1,2 на 1000. Установени са и 100 водачи, управлявали след употреба на наркотични вещества и/или техните аналози.
Съставените актове за установени административни нарушения, наложените глоби с фиш и електронен фиша са били 65 511, като електронните фишове за скорост са 34 747.
8 са загинали, а 327 са ранени от началото на годината до 3 октомври при регистрирани общо 402 пътнотранспортни произшествия с участието на водачи на индивидуални електрически превозни средства (ИЕПС/тротинетки), сочат още обобщените данни на ГДНП. Основната част ПТП с този вид превозни средства са настъпили предимно в населените места, но 18 са регистрирани на пътища извън населени места. По правило, на такива пътища движението на ИЕПС е забранено, тъй като законът не позволява на водачите им да ги ползват на пътища, предвидени за движение със скорост над 50 км/ч, каквито са извънградските.
По отношение на контролната дейност, от началото на годината до 3 октомври на водачи на ИЕПС са съставени 831 акта за установени административни нарушения и 3258 фиша. За същия период на 2023 г са били съставени 273 акта и 889 фиша.
Във връзка с последните данни,
Напомняне:
Водачът на индивидуално електрическо превозно средство при движение е длъжен:
1. да ползва в тъмните часове на денонощието и/или при намалена видимост светлоотразителни елементи върху видимата част на облеклото, позволяващи да бъде лесно забелязан;
2. да се движи по изградената велосипедна инфраструктура, а при липса на такава - възможно най-близо до дясната граница на платното за движение;
3. в тъмните часове на денонощието и/или при намалена видимост да управлява индивидуалното електрическо превозно средство с включени светлини;
4. да се движи с изправна спирачна система на управляваното индивидуално електрическо превозно средство;
5. да ползва каска, ако е на възраст до 18 години.
(2) На водача на индивидуалното електрическо превозно средство е забранено:
1. да се движи по пътища и улици, на които максимално разрешената скорост за движение е над 50 km/h; ограничението не се прилага за улици с изградена велосипедна инфраструктура;
2. да се движи в зони, обозначени с пътен знак В9 - "Забранено е влизането на велосипеди";
3. да се движи по улици, обозначени с пътен знак Г13 - "Пътна лента или платно за движение само на превозни средства от редовните линии";
4. да развива скорост, по-висока от 25 km/h;
5. да превозва други лица;
6. да се движи успоредно до друго индивидуално електрическо превозно средство или двуколесно пътно превозно средство;
7. да управлява превозното средство, без да държи кормилото с ръка;
8. да се движи в непосредствена близост до друго пътно превозно средство или да се държи за него;
9. да превозва, тегли или тласка предмети, които пречат на управлението на превозното средство или създават опасност за другите участници в движението;
10. да управлява превозното средство по площите, предназначени само за пешеходци;
11. да използва мобилен телефон при управлението на индивидуално електрическо превозно средство.
(3) Минималната възраст на водача за управление на индивидуално електрическо превозно средство е:
1. шестнадесет години - по велосипедна инфраструктура и по пътища и улици с максимално разрешена скорост до 50 km/h;
2. четиринадесет години - само по велосипедни алеи.
(4) С наредба на общинския съвет се определят:
1. по-ниски максимално допустими скорости от определените в ал. 2, т. 4;
2. редът за определяне на задължителните зони за паркиране на индивидуални електрически превозни средства, включително и максимално допустимия брой, както и условията и реда за тяхното предоставяне и ползване.
/МТК/
news.modal.header
news.modal.text