site.btaПернишката езикова гимназия спечели първо място в конкурса „Глобално училище - 2024“

Пернишката езикова гимназия спечели първо място в конкурса „Глобално училище - 2024“
Пернишката езикова гимназия спечели първо място в конкурса „Глобално училище - 2024“
Снимка: ГПЧЕ "Симеон Радев" - Перник

Гимназията с преподаване на чужди езици "Симеон Радев" в Перник бе наградена на първо място в конкурса „Глобално училище – 2024“. Отличието се връчва за успешна практика, насочена към ученици в категория „Психично здраве – ранна интервенция и развитие на социални умения", съобщиха от учебното заведение.

Плакетът получи училищният психолог Силвия Анева по време на единадесетата Конференция за глобално образование на Българската платформа за международно развитие.

Пернишката гимназия е спечелила със своя практика посветена на ранната превенция и фокус върху проблемни области, които са свързани с управлението на гнева, скръбта, загубата и за развитието на социалните умения, заяви Анева. 

„Всяка учебна година ученици от различни класове се учат как да управляват поведенческите си реакции, това е част от нашата практика, с която ние спечелихме първо място“, коментира психологът. 

Усвояването на социалните компетенции се реализира с провеждането на индивидуални и групови дейности в училището. Организират се и много лекции и беседи за емоционална интелигентност. Така юношите развиват уменията, които са им необходини за успешно взаимодействие в училищната среда и социалното обкръжение в обществото, разказа специалистът. 

Анева допълни, че програмата е дългосрочна и е система от ресурси и услуги в подкрепа на ученици, които имат специфични потребности като липса или слабо усвоени социални умения, както и емоционален контрол. 

В обхвата й до момента са попаднали близо 150 ученици за последните шест години. 

„Откакто съм в училището, работя за усвояването на социалните компетентности на нашите ученици. Работата по тази програма обхваща един голям инструментариум на училищния психолог“, поясни Анева.

Проявата на агресия, неприемане и отхвърляне в групата са най-честите заявени случаи към психолога. За нас е важно да се откроят поведенческите симптоми като обърканост, страх, автоагресия и враждебност, каза Анева.


В тези случаи учителите и специалистите работят заедно като предоставят подходящи ресурси, интервенции, които да подпомогнат развитието на социалните умения на ученика. Това е и смисълът на програмата. 

Анева допълни, че в основата на добрата и успешна практика в училището е ранната интервенция.

/АКМ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 07:06 на 27.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация