site.btaЗаради ремонта на Дунав мост при Русе с още 200 метра ще бъде удължен затвореният за движение участък в едната лента

Заради ремонта на Дунав мост при Русе с още 200 метра ще бъде удължен затвореният за движение участък в едната лента
Заради ремонта на Дунав мост при Русе с още 200 метра ще бъде удължен затвореният за движение участък в едната лента
Пътната плоча на моста е изпълнена от стоманобетонни панели, свързани помежду си с надлъжни и напречни връзки. Снимка: АПИ

Заради ремонта на Дунав мост при Русе в идните дни с още 200 метра ще бъде удължен затвореният за движение участък в едната лента. Това съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура". 

БТА припомня, че началото на основния ремонт на Дунав мост при Русе бе поставено на 10 юли тази година. По тази причина в естакадната част на моста движението в продължение на 200 метра се извършва само в едната лента. Служители на "Гранична полиция" регулират превозните средства в района на строително-монтажните дейности.

От АПИ обясняват, че с предстоящото разширяване на ремонтните дейности общата дължина на затворения за движение участък в лентата за влизане в България ще бъде вече около 400 метра. Трафикът ще преминава регулирано от сигналисти в лентата за изход в посока Румъния. 

От Агенцията информират още, че досега са демонтирани 107 панела. Монтирани са 94 нови. Общо 5,6 тона е теглото на всеки от новите стоманобетонни панели, които се изработват и монтират при основния ремонт. Те са с размери 2,48 м на 4,40 метра.  Пътната плоча на моста е изпълнена от стоманобетонни панели, свързани помежду си с надлъжни и напречни връзки. Връзката между новата пътна плоча и стоманените главни греди се осъществява чрез армировка - напречно и надлъжно, и се заваряват свързващите елементи - болтовите дюбели. Всяка връзка се закрепва с бетон, което повишава носещата способност на пътната конструкция при тежък пътен трафик и ще осигурява безопасността на движение по съоръжението. На всички стоманени елементи се нанася трипластова антикорозионна защита, като преди това се извършва пясъкоструене за премахване на старите пластове.

"Строителните дейности се извършват без спиране на движението и съоръжението няма да се затваря. На обекта се работи ежедневно по 10-12 часа на ден, през светлата част от денонощието. Работният процес се организира и извършва така, че превозните средства да преминават поетапно двупосочно в платното, в което не се работи", информират отново от АПИ.

При основния ремонт на съоръжението максималната допустима ширина на преминаващите превозни средства е 2,75 м, а общата маса е до 60 тона. Извънгабаритни превозни средства не преминават.

От АПИ призовават шофьорите и жителите на Русе да проявят разбиране и търпение, да спазват стриктно пътната сигнализация и да не предприемат рискови изпреварвания, с които да застрашат безопасността и живота на всички пътуващи.

/ЛРМ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 04:16 на 23.12.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация