site.btaНов модел на подразделение на "Фолксваген" може да бъде спрян заради високите мита върху електромобилите от Китай

Нов модел на подразделение на "Фолксваген" може да бъде спрян заради високите мита върху електромобилите от Китай
Нов модел на подразделение на "Фолксваген" може да бъде спрян заради високите мита върху електромобилите от Китай
Снимка: Hendrik Schmidt/dpa via AP

Електрическите превозни средства, произведени в Китай от "Купра" (Cupra), ще "изчезнат от лицето на Земята", ако остане в сила митото в размер на 21,3 на сто, което Европейската комисия предвижда при вноса им в Европейския съюз. Това заяви пред Ройтерс Уейн Грифитс, който е главен изпълнителен директор на автомобилостроителната компания "Сеат" (Seat) и на нейното подразделение "Купра".

"Сеат" е част от германската автомобилна група "Фолксваген" (Volkswagen).

Флагманът на "Купра" - електрическият високопроходим автомобил (SUV) "Таваскан" (Tavascan), се продава на цена от около 52 000 евро. Ако бъде добавено и митото, предвидено от ЕК за колите от модела, които са произведени в Китай, то тези електромобили ще станат твърде скъпи. Това не е опция при настоящата икономическа среда в Европа, посочва високопоставеният мениджър.

Не е икономически оправдано и преместването на производството на "Таваскан" в друга страна, тъй като са инвестирани много средства в увеличаването на производствения капацитет на завода на "Фолксваген" в китайската провинция Анхуей. Германският концерн притежава мажоритарен дял в предприятието.

Ако не бъдат постигнати планираните продажби на "Таваскан", през идната година "Купра" няма да може да изпълни изискванията на ЕС за намаляване на вредните газови емисии на въглероден диоксид. Заради това на компанията ще бъдат наложени тежки глоби, което ще я принуди да съкрати своето производство. Това от своя страна "може да окаже влияние върху работниците и служителите" в нейната централа, която се намира в Испания, посочва Уейн Грифитс.

"Целта (на въвеждането на високи вносни мита - бел. ред.) беше да бъде защитена европейската автомобилна индустрия, но на практика се получава обратен ефект", отбелязва главният изпълнителен директор на "Сеат" и "Купра".

 

/СС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 10:07 на 22.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация