site.btaФалити и опасения от съкращения влошиха значително потребителските настроения в Германия

Фалити и опасения от съкращения влошиха значително потребителските настроения в Германия
Фалити и опасения от съкращения влошиха значително потребителските настроения в Германия
Снимка: Елена Савова/БТА, архив

Потребителските настроения в Германия претърпяха значителен удар през този месец поради нарастващата безработица, все повече компании, излизащи в несъстоятелност, и лошите икономически перспективи, според последните данни, публикувани от два института за потребителски изследвания, предаде ДПА.

Прогнозният индекс на потребителските настроения за септември, публикуван съвместно от Ге еф Ка (GfK) и Нюрнбергския институт за пазарни решения (NIM) се понижава с 3,4 пункта спрямо предходния месец до 22 пункта.

Преди пандемията от коронавирус индексът беше сравнително стабилен на ниво от около плюс 10 пункта.

Очакванията по отношение на доходите и икономическия растеж са намалели, заедно с възможността за осъществяване на повече потребителските разходи, докато нивата на спестявания са се повишили.

"Очевидно еуфорията на германските потребители, предизвикана от Европейското първенство по футбол, е представлявала временно "избухване" и е изчезнала след края на турнира. Освен това негативните новини за сигурността на работните места правят потребителите по-песимистични и бързото възстановяване на потребителските настроения изглежда малко вероятно“, обясни Ролф Бюркл, експерт в Нюрнбергския институт за пазарни решения.

"Леко нарастващите нива на безработица, увеличаването на корпоративните несъстоятелности и плановете за намаляване на персонала в различни компании в Германия карат служителите да се тревожат за работните си места. Следователно надеждите за стабилно и устойчиво икономическо възстановяване се отлагат допълнително", добави той. Домакинствата оценяват финансовото си състояние през следващите 12 месеца като "значително по-малко розово", отколкото преди месец.

Индикаторът за очаквания доход загуби 16,2 пункта.

"Последният път, когато имаше по-значителен спад в настроенията свързано с доходите в рамките на един месец, беше преди почти две години, през септември 2022 г.", съобщават двата института. По това време обаче имаше значително по-висока инфлация.

За месечното проучване изследователите на потребителите са анкетирали около 2000 души от 1 до 12 август този път. Проучването е поръчано от Европейската комисия, отбелязва ДПА.

/СС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 22:28 на 21.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация