site.btaПилотите от MotoGP се противопоставят на идеята на организаторите за ограничаване на броя на пилоти от Испания и Италия

Пилотите от MotoGP се противопоставят на идеята на организаторите за ограничаване на броя на пилоти от Испания и Италия
Пилотите от MotoGP се противопоставят на идеята на организаторите за ограничаване на броя на пилоти от Испания и Италия
Марк Маркес (на снимката) е един от общо 11 испанци на решетката / Снимка: AP Photo/Hussein Sayed

Голяма част от пилотите в световния шампионат по мотоциклетизъм MotoGP не одобряват идеята на промоутърите от "Дорна" да лимитират броя на испански и италиански състезатели на решетката, съобщава motorsports.com. Те са на мнение, че в Кралския клас трябва да се състезават най-добрите, независимо от националността им. 

Испанците в MotoGP са 11, а италианците - 7. Останалите са Брад Байндър от Република Южна Африка, Мигел Оливейра от Португалия, Такааки Накагами от Япония, Щефан Брадл от Германия и Фабио Куартараро и Йоан Зарко от Франция.

"Да, най-добрите трябва да карат, но на италианците и испанците им е по-лесно да стигнат върха. Трябва да бъде като на Олимпиадата - САЩ има три квоти. Ако си четвъртият след тях, не се състезаваш, дори и да си по-добър от останалите от други държави", заяви председателят на "Дорна" Кармело Еспелета в интервю преди дни. 

Голяма част от състезателите обаче се противопоставят на идеите на Еспелета. 

"Колко британци има във Формула 1?", попита испанецът Раул Фернандес, който наскоро подписа 2-годишен договор с отбора Тракхаус.

"Какво значение има каква ти е националността? Да, италианците и испанците пробиват по-често, тъй като техният път до MotoGP е ужасно труден и конкуренцията е огромна. Ако бяхме от друга националност, щяхме да получаваме по-голяма подкрепа в юношеските надпревари. В Испания е ужасно трудно. Положил съм адски големи усилия и съм жертвал много, за да стигна до MotoGP. 

"Питайте и конструкторите. Ако отидете и кажете на Хонда, че трябва да си намерят пилоти от такава и такава националност, те ще ви отговорят, че влагат по 50 милиона в проекта, за да могат сами да си избират пилотите. Ние жертваме много и трябва да се гледат резултатите. Вижте лидера в Moto2 - Серхио Гарсия. Дори и за него няма място в MotoGP". 

Италианецът Лука Марини от Репсол Хонда обясни, че Испания и Италия предлагат далеч по-добри опции от всички останали, когато става въпрос за изграждане на пилотите. Именно заради това тези две страни имат най-много състезатели на решетката. 

"Пилотите от Испания и Италия са в MotoGP, защото са най-добрите в света, а не защото са от тези държави. Ако се появи някой от друга нация, то той е добре дошъл. В Испания и Италия обаче има различна култура и страст към моторните спортове. Самите програми в двете страни изграждат пилотите още от деца, за да достигнат някой ден до най-високото ниво", категоричен е той.

Испанецът Алейш Еспаргаро заяви: "Да, приятно ще бъде да имаме 14 различни националности в MotoGP, но в елита са само най-добрите, независимо от къде са. Шампионатът инвестира пари за промоционални купи в Азия и други региони, а за Испания и Италия подобно нещо дори не им е нужно. Ние си имаме достатъчно силни вътрешни шампионати". 

"Не можеш да се бориш с природата и с факта, че няколко нации изкарват най-добрите пилоти. В долните категории дори е по-зле, защото почти всички са испанци и италианци". 

/ИК/

news.modal.header

news.modal.text

Към 09:36 на 23.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация