site.btaДевет български компании участват на първия национален щанд на Международното изложение за видеоигри "Геймском" в Кьолн

Девет български компании участват на първия национален щанд на Международното изложение за видеоигри "Геймском" в Кьолн
Девет български компании участват на първия национален щанд на Международното изложение за видеоигри "Геймском" в Кьолн
Първият национален щанд на България на Международното изложение за видеоигри "Геймском" в Кьолн. Снимка: ИАНМСП

Изпълнителната агенция за насърчаване на малките и средните предприятия (ИАНМСП), в сътрудничество с КреаТех Клъстер България, организира за първи път участието на българския бизнес с национален щанд по време на Международното изложение за видеоигри "Геймском" (Gamescom) в Кьолн, Германия. Изложението започна днес и ще продължи до 23 август, информират от ИАНМСП на официалната си страница.

В тазгодишното издание участват девет български компании: "Дриймтек"; " Еландо"; "Инсинерейшън Продъкшънс"; "Кипи Интерактив"; "Студио Пунчев"; "Три Ди Би"; "Ти Ди Би Плей"; "Чейз А Клауд" и "ШЕСТИЯ ЧУК", според информацията на ИАНМСП. 

Държавата подкрепя за първи път толкова силно сектора чрез субсидия от ИАНМСП в партньорство с КреаТех Клъстер България. С това страната ни дава сериозен залог за поставяне на родната гейминг индустрия на глобалната карта на едни от най-успешните територии в развлекателния сектор, на свой ред съобщават от КреаТех Клъстер България по повод започналото днес международно събитие "Геймском".

На обща разгъната изложбена площ от 60,00 кв. м, ИАНМСП организира и финансира участието на 9 български предприятия. Българският национален щанд е позициониран в бизнес зоната на изложението, в палата 4.1, щанд № D-030g.

"Гейминг индустрията е мултимилиардна на глобално ниво и е силно развиващ се сектор. Гейминг компаниите са експортно ориентирани по презумпция и ние подкрепяме българските такива, защото вярваме, че те имат своето място на световната сцена, генерират висока добавена стойност за икономиката ни, създават работни места. Секторът е поле за иновации и технологично развитие, особено в областта на графичната обработка, изкуствения интелект и виртуалната реалност. Бидейки част от креативните индустрии, гейминг секторът може да има и още допълнителен принос за страната ни в сферата на културата, туризма, образованието и развиването на умения”, коментира изпълнителният директор на ИАНМСП Бойко Таков. 

"След успеха на КреаТех Съмит 2023, 2024 успяхме да задълбочим партньорството си с ИАНМСП като организирахме първото национално участие на България на международното специализирано изложение в гейминг индустрията "Геймском". Секторът "Производство на видео игри" е водещ сред секторите в КреаТех Клъстер България, представен с близо 3 процента в БВП на България и с едни от най-големите шансове за експанзия на международните пазари. В България има толкова много талант и експерти в сектора. За нас е ключово да създаваме наши собствени игри и съдържание, което да налагаме навън, а не да сме в ролята на аутсорсинг партньор на големите гиганти в сектора”, посочва и Геновева Христова, председател на КреаТех Клъстер България, в изявление на организацията, получено на електронната поща на БТА.

Международното изложение "Геймском" е най-голямото световно събитие в областта на креативните индустрии. Изложението се провежда всяка година от 2009 г. насам. Организатор на изложението е "Кьолнмесе" (Koelnmesse GmbH). В последното подобно събитие през 2023 г. са участвали над 1227 изложители на изложбена площ от 230 000 кв. м и с над 320 000 делови посетители от над 100 държави.

Участието на малки и средни предприятия (МСП) на "Геймском" се организира и финансира със средства по Проект BG16RFPR001-1.002-0001 "Реализация на мерки за интернационализация на българските МСП чрез подкрепа дейността на Изпълнителна агенция за насърчаване на малките и средните предприятия" по Програма "Конкурентоспособност и иновации в предприятията" 2021-2027 г.

Докато миналата година 26 държави и региони имаха павилиони на изложението, тази година те вече са 37. Над 1400 изложители от 64 държави са регистрирани за тазгодишното издание на "Геймском", посочва ДПА.

Джеф Кейли, домакинът на откриващото шоу, призна настоящите предизвикателства пред гейминг индустрията, особено за по-малките студия, които са изправени пред финансови затруднения. След пандемията се наблюдава спад в търсенето на видеоигри и увеличение на разходите за разработчиците.

/ИЦ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 21:27 на 04.12.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация