site.btaИма риск столичният градски транспорт да бъде доведен до фалит до шест месеца, каза Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики

Има риск столичният градски транспорт да бъде доведен до фалит до шест месеца, каза Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики
Има риск столичният градски транспорт да бъде доведен до фалит до шест месеца, каза Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики
БТА, София (23 юли 2024) В Националния пресклуб на БТА - София се провежда пресконференция на Европейския център за транспортни политики (ЕЦТП) на тема: „Запознаване на обществото с начина на управление на автобусния транспорт в София и произтичащите от това проблеми“. На снимката: Диана Русинова.Снимка: Боби Тошев (БТ)

Получили сме данни, които ни показват, че рискът столичният градски транспорт да бъде доведен до фалит до шест месеца е реален. Сигурността на возещите се с него е също под сериозен въпрос. Това каза Диана Русинова от Европейския център за транспортни политики (ЕЦТП) на пресконференция в Националния пресклуб на БТА.

Ангел Попов от ЕЦТП поясни, че от 1 юли Столична община е повишила средната скорост на градския транспорт по определи линии. Той обясни, че това се прави като се съкрати изискваното времето за преминаване между две спирки.

„Това е изключително опасно, като се има предвид, че вътре се возят между 50 и 100 души. Искаме да попитаме Столична община дали тази промяна е съобразена с интензивността на трафика, скоростта на движение, пътните условия, спецификата на автобусите и редовните линии по градския транспорт, в които се допуска превоз на правостоящи пътници“, заяви Попов.

Попов обясни също, че шофьорите на автобусните превозвачи са подложени на огромно напрежение, тъй като според статистиката има 830 автомобила на 1000 души, а и инфраструктурата също не е добра.

„Човек трудно би издържал повече от три часа работа при такива условия. Никой не питал шофьорите как ще им повлияе това увеличение на скоростта. Ние сигнализирам за всичко това с цел да се вземат мерки преди да се е случил инцидент“, каза още Попов. 

Русинова обясни, че по линиите на градския транспорт в столицата се движат нископодови градски автобуси. По периферията на града, където е възможно да се вдигнат скорости над 50 км/ч., от европейския център са насърчавали да се използват нископодови крайградски автобуси – разликата е, че те са оборудвани и с колани. Те са значително по-безопасни и позволяват такива скорости, допълни тя. 

 

/ВД/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 23:18 на 21.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация