site.btaНад 800 консултации на ден извършва Контактният център на НОИ, половината от въпросите са за болнични
Над 800 потребителски обаждания на ден е обработил Контактният център на Националния осигурителен институт (НОИ) през първите шест месеца на годината. В рамките на този период експертите са предоставили повече от 100 000 телефонни консултации, свързани с пенсиите, обезщетенията и социалноосигурителните права на гражданите.
Повече от половината от обажданията на телефон 0700 14 802 са свързани с паричните обезщетения за временна неработоспособност и майчинство. Хората се консултират предимно относно изплащането на издадени болнични листове за съответен месец, сроковете за подаване на данни от лекар и работодател и срока за обработка и изплащане на обезщетенията. Редовни са и запитванията от майки относно датите за изплащане на майчинството им.
Почти 40% от обажданията са свързани с въпроси от областта на отпускането и изплащането на пенсии, включително и по европейски регламенти и международни договори. Най-често запитванията се отнасят до възобновяване на изплащането на инвалидни пенсии и преизчисляване на пенсионните плащания на базата на допълнително придобит осигурителен стаж и осигурителен доход. Лицата питат още за реда и условията за отпускане на пенсия от съответния вид, необходимите документи и срока за тяхната обработка.
Само около 5% е делът на консултациите, свързани с паричните обезщетения за безработица.
Въпроси постъпват и в търсене на съдействие при достъпа до менютата на действащия от края на март Единен портал за електронни услуги (ЕПЕУ) на института.
/МТК/
news.modal.header
news.modal.text