site.btaНад 1000 преподаватели са обучени да прилагат иновативни технологии и компетентностния подход при подготовката на бъдещи учители
В рамките на Националната програма "Повишаване компетентностите на преподавателите от държавните висши училища, подготвящи бъдещи учители" са обучени над 800 преподаватели по прилагане на компетентностния подход и около 700 по иновативни образователни технологии. Това каза служебният министър на образованието и науката проф. Галин Цоков, който откри заключителна среща по инициативата, цитиран от пресцентъра на ведомството.
"Много важно е, че в рамките на тази програма не само организирахме стотици обучения за преподавателите, но и благодарение на съвместната работа с висшите училища се създадоха цели наръчници, които ще се използват в следващите години - както за повишаване на квалификацията, така и при подготовката на бъдещи учители", подчерта министър Цоков. По думите му най-ценно е, че благодарение на тази инициатива се заздравява връзката между университетите и училищата. "Преподавателите в аулите подготвят нашите бъдещи учители, но и те се учат от вече работещите в системата, защото те дават реалния опит от живата класна стая", допълни министърът.
В рамките на програмата е изградена и национална мрежа от университетски центрове за иновативни образователни технологии. Създадена е и общодостъпна виртуална библиотека с много богат набор от материали - презентации, видеолекции и други, която се радва на все по-голям интерес от бъдещи и настоящи учители.
В заключителната среща по програмата, чиито домакин бе Департаментът за квалификация и професионално развитие на педагогическите специалисти към университета "Проф. д-р Асен Златаров" в Бургас, участваха представители на 20 висши училища, представители на обучителните екипи, учители и други.
Сред участниците бяха Петя Петрова - началник на Регионалното управление на образованието (РУО) в Бургас, проф. д-р Христо Бозов - ректор на университета "Проф. д-р Асен Златаров", заместник-ректорите - проф. Ирена Марковска и проф. Севдалина Турманова, експерти от Министерството на образованието и науката (МОН), и други.
Финалната конференция завърши с кръгла маса на тема "Образователни потребности на преподавателите във висшите училища - дигитализация, квалификация, компетентности. Тенденции и перспективи пред националните програми за висшите училища", където се изказаха мнения и предложения за създаване на нови национални програми във висшето образование.
Както писа БТА, около 1900 преподаватели от 26 висши училища в България подготвят бъдещи учители. Това съобщи през октомври 2023 г. министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков на семинара "Дигитална трансформация в обучението на бъдещи учители" във Великотърновския университет "Св. св. Кирил и Методий".
По думите му 600 от тези преподаватели вече са били обучени по Националната програма на МОН "Повишаване компетентностите на преподавателите от държавните висши училища, подготвящи бъдещи учители". Нейната цел е обучението на студентите по педагогически специалности да стане по-компетентностно и практически насочено, както и да се развият умения за използване на съвременни дигитални технологии при преподаването. За постигането й е предвидено самите преподаватели да преминат целенасочени обучения, за да се гарантира придобиването на съответните умения.
/ТС/
news.modal.header
news.modal.text