site.btaОколо 85 процента от фирмите предпочитат използването на онлайн платформи като метод за набиране на персонал, сочи проучване

Около 85 процента от фирмите предпочитат използването на онлайн платформи като метод за набиране на персонал, сочи проучване
Около 85 процента от фирмите предпочитат използването на онлайн платформи като метод за набиране на персонал, сочи проучване
Снимка: Ирена Данаилова/БТА. архив

Около 85 процента от фирмите предпочитат използването на онлайн платформи като метод за набиране на персонал.  Това показват данните от проучване на MiNDS, една от водещите компании за подбор на персонал в ИТ сектора в България, съобщиха от фирмата. Изследването е свързано с актуалните тенденции и практики в HR сферата за 2024 г.

Фирмите, които се доверяват на специализиран HR консултант са 75 на сто, сочи изследването. 

Близо 44 на сто от анкетираните компании в ИТ сектора продължават да наемат служители всеки месец. При самостоятелното набиране на персонал HR стратегиите на компаниите отчитат висока ефективност. 52 на сто от анкетираните ги оценяват като ефективни, а 11 на сто като много ефективни. Висок е и делът при използването на външни компании за набиране на служители – 60 на сто определят посредниците като ефективни и много ефективни. 

По отношение на хибридния модел на работа и продуктивността се забелязват различни тенденции – 35 на сто от компаниите предоставят пълна свобода на избор между работа от офиса и вкъщи, 25 на сто прилагат балансиран хибриден подход (до 3 дни седмично присъственост), а 23 на сто предпочитат предимно отдалечена работа. По отношение на продуктивността и дали хибридният модел дава конкретни резултати, съществуват известни колебания, тъй като 42 на сто от участвалите в проучването споделят, че не отчитат значителна промяна, пише още в съобщението.

"Хибридният модел на работа остава тема на дискусия сред HR специалистите. Нашето проучване показва, че компаниите все още търсят най-добрия начин да балансират между продуктивност и гъвкавост," отбеляза Милен Атанасов, управляващ съдружник в MiNDS, цитиран от пресцентъра на компанията.

Сред най-предлаганите социални придобивки се очертават гъвкавото работно време и по-конкретно „хоум офисът“. 84 на сто от анкетираните споделят, че това е придобивката, която предлагат най-често на служителите си, а 85 на сто предоставят като нефинансов стимул и ваучери за храна. 

Най-често посочваните цели за развитие в областта на човешките ресурси за следващата година включват формиране на заплащане съобразно индивидуалните резултати и базирано на умения и производителност (68 на сто). Малко повече от половината анкетирани споделят, че ще се стремят към запазване на текущите придобивки, а 40 на сто отбелязват, че имат за цел да разширят образователните и професионалните обучения за своите служители.

Един от основните изводи от проучването е, че във време, в което кандидатите на пазара са повече, нивата на заплащане не са толкова водещ фактор, колкото фокусирането върху професионалното развитие и израстване като инструмент за задържане. Откроява се и фактът, че близо 50 на сто от участниците в проучването посочват, че средната продължителност на престоя на служителите в компанията е от 4 до 6 години.

БТА припомня, че според ежемесечния анализ на HR компанията и кариерен сайт "Джоб тайгър" (JobTiger) предложенията за работа през май са с около 2000 повече от тези през предходния месец, което е 4 на сто ръст на месечна база Според анализа на компанията броят на предложенията за работа от вкъщи и/или дистанционна работа остава непроменен през май – около 3400. Като дял спрямо общия брой обяви този тип предложения заемат 8 на сто от предлагането. 

/СЛС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 09:21 на 19.07.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация