site.bta„Ла долче вита“ е акцентът от Седмицата на мъжката мода в Милано
Седмицата на мъжката модата в Милано за сезон пролет-лято 2025 година завърши, а акцентите от главните модни марки са море, плаж, слънце и всичко това, което ни връща към италианското лято и живота, който те наричат „ла долче вита“.
Малко са нещата, които могат да бъдат по-синонимни за Италия през лятото, както нейните плажове. Италианските дизайнери в програмата на Седмицата на мъжката мода в Милано отдадоха почит на слънчевите си брегове по време на ревюта за сезон пролет-лято 2025 г., в който повтаряща се тема беше любимото al mare, морето.
Дизайнерът Масимо Джорджети отпразнува 15-ата годишнина на марката си MSGM с тоалети, вдъхновени от плажните курорти. На подиума имаше слънчеви райета, лъскави къси панталони и изрязани мотиви на раци, русалки и делфини, напомнящи на изгубените в пясъка детски играчки.
За колекцията „Италианска красота“ (Italian Beauty) на „Долче и Габана“ Доменико Долче и Стефано Габана се спряха на плажовете, посещавани от хората, които пристигат на брега с яхтите си. Дефилето започна със сако, изработено изцяло от рафия, подобно на тръстиковия плат, продължи с райета - хоризонтални, вертикални, диагонални, върху панталони, ризи, бермуди, шалове, вързани около врата. И акцентира върху пижамата като вечерно облекло.
Дизайнерът на „Гучи“ Сабато де Сарно показа втората си колекция от градски кожени якета и поло ризи, които се смесиха с океанската култура. „Тази колекция говори за срещите между града и плажа и между хората, които обичат живота“, казва роденият в Неапол Де Сарно пред Си Ен Ен. Неговите остри кройки са съчетани с безгрижна чувствителност, отразена в повтарящите се щампи на делфини и сърфисти, които се появяват върху ретро ризи с кубинска яка.
„Прада“ представи темите за младежкия оптимизъм, свободата и енергията. За колекцията си, озаглавена „По-близо“ (Closer), модната къща се стреми да улови „силата на реалността в света на въображаемото“, се казва в бележките към ревюто. По подиума преминаха манекени в умишлено намачкани ризи, нестандартни призматични щампи и паднали колани, нарисувани върху панталони в стил tromp l'oeil. Дрехите на „Прада“ предлагат нова реалност. За Миуча Прада и Раф Симънс несъвършенството е вдъхновяваща част от реалността. Друг интересен аспект от колекцията са отпечатани картини на френския скулптор и художник Бернар Бюфе върху тениски.
Силвия Фенди създаде колекцията си въз основа на снимка на италианския футболен мениджър, облечен в костюм на „Фенди“, която намира в архив. Темата за отразяването на отборния дух преобладава в спортните колежански силуети с герба на „Фенди“. Концепцията за униформа бе представена чрез шарки, вратовръзки, пуловери с V-образно деколте или цветни райета, със или без ръкави, ризи с лого, перфектно скроени кройки, в естествена цветова палитра. Въпреки това уместността бе изкривена с дръзки детайли - фалшиви къси ръкави, асиметрични копчета, копринени плетива, които се разкопчават на рамото, дълги блузи с джобове и копринени връзки, наложени върху къси летни якета върху плисирани къси панталони, или единични обеци.
Джорджо Армани перфектно въплъщава тенденцията за тих лукс. С колекцията си той предаде урок по нежно конструиране или по-скоро деконструиране - саката се отърсват от реверите и яките си, панталоните падат грациозно до голите глезени, а подплатите на чантите се превръщат в самостоятелни чанти.
Седмицата на модата за сезон пролет лято 2025 година в Милано бе колективен празник, представящ италианското „ла долче вита“.
/ХТ/
news.modal.header
news.modal.text