site.btaКа Ел Ем не постига собствените си цели в областта на климата, сочи доклад

Ка Ел Ем не постига собствените си цели в областта на климата, сочи доклад
Ка Ел Ем не постига собствените си цели в областта на климата, сочи доклад
Снимка: Miguel Ángel Sanz / Unsplash

Нидерландската авиокомпания Ка Ел Ем (KLM) е една от малкото авиационни компании с план за климата, но въглеродните й емисии все още не намаляват. Изследователи от Университета за приложни науки в Бреда са стигнали до това заключение в проучване, поръчано от "Опазване на природата" (Milieudefensie), нидерландският клон на международната мрежа "Приятели на Земята" (Friends of the Earth). Те са изчислили, че емисиите на Ка Ел Ем няма да намалеят, а напротив - ще се увеличат с 6 процента до 2030 г. Това отчасти се дължи на планираното увеличаване на броя на трансферите на летище "Схипхол" в Амстердам, съобщават нидерландски медии, цитирайки информационната агенция АНП.

На пътниците с прекачване често се налага да обикалят, а според доклада това води до много повече въглеродни емисии, отколкото при хората, които ползват директен полет. Според изследователите стратегията на Ка Ел Ем за разрешаване на повече трансфери през началната база на летище Схипхол е трудно съвместима с нейните цели по отношение на климата.

Според доклада само три авиокомпании в света имат план за климата. Изследователите смятат за положителен факта, че Ка Ел Ем е една от тях. В същото време авиокомпанията иска да се разраства през следващите години, точно както и международната "Ер Франс - Ка Ел Ем" (Air France-KLM).

За да защити климата, авиокомпанията иска да намали емисиите на "тон-километър" с 30 процента до 2030 г. Според изследователите това в момента е невъзможно. Те заявяват, че Ка Ел Ем може да постигне само половината от целевото намаление с мерките, които е предприела. Включвайки по-несигурни решения, компанията постига две трети.

Ка Ел Ем заявява, че споделя загрижеността за изменението на климата и поради това "инвестира милиарди в по-чист и по-тих флот, алтернативни горива и електрификация на суровините". Тези мерки доближават компанията "до нашите цели", заяви неин говорител. Според Ка Ел Ем отказването от функцията на хъб на Схипхол не е решение, защото трансферите ще започнат да преминават през друго летище.

Изследователите са изчислили, че сега трансферните пътници съставляват 60 процента от общия брой пътници на Ка Ел Ем. Те посочват още, че през следващите години устойчивото авиационно гориво ще бъде недостатъчно и че Ка Ел Ем като цяло не е напред при закупуването на нови видове самолети. Разходът на гориво на нейния авиофлот в момента е "много среден". Ако Ка Ел Ем е по-амбициозна в това отношение, тя ще се доближи до целта за климата, смятат изследователите.

Днес "Ер Франс - Ка Ел Ем" ще проведе събрание на акционерите. "Опазване на природата" ще присъства с над 100 акционери активисти, за да зададе критични въпроси.

/ИЦ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 18:57 на 22.07.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация