site.btaОБНОВЕНА Ще бъде наложен таван на изпитите на кандидат-водачите, максимум четири пъти за шест месеца, обяви служебният министър Георги Гвоздейков

Ще бъде наложен таван на изпитите на кандидат-водачите, максимум четири пъти за шест месеца, обяви служебният министър Георги Гвоздейков
Ще бъде наложен таван на изпитите на кандидат-водачите, максимум четири пъти за шест месеца, обяви служебният министър Георги Гвоздейков
Снимка: Благой Кирилов, БТА

Ще бъде наложен таван на изпитите на кандидат-водачите. Когато се явяваш безкрай, очевидно има проблем при подготовката, а не в изпитите. Това каза служебният министър на транспорта и съобщенията Георги Гвоздейков по време на участието си в дискусия, посветена на безопасността на движението по пътищата. Дискусията е част от кампанията „Карай умно - стигни жив!“ на медийната платформа „24 часа“, а събитието се провежда в Националния пресклуб на БТА в София. 

Министър обясни, че подготвяната промяна за таван на изпитите предвижда кандидатите да изкарат шофьорска книжка да се явяват максимум четири пъти за шест месеца. Ако и четвъртият път е неуспешен, се връщаш в началото на обучението, посочи министърът. 

Стараем се да облекчим административната тежест, основно към учебните центрове и да преминем към дигитализация. Отпадат хартиените учебни картони и дневници. Ще бъде изградена електронна система, която ще съхранява цялата документация, обясни още Георги Гвоздейков. 

Министърът посочи, че ще бъдат затегнати и мерките при проверката на техническата изправност на автомобилите. Гвоздейков обясни, че данните от всеки измервателен уред ще бъдат предавани в реално време в автомобилната администрация, за да може технически неизправни автомобили да не могат да минават преглед. 

Министър Гвоздейков подчерта, че за пътната безопасност важен е и човешкият фактор. 

Крайно време е да си признаем, че трябва да спрем да говорим по темата как да постигнем високи резултати в пътната безопасност, а да действаме. Да спрем да обвиняваме институциите, че не си вършат работата и няма ефективни закони, защото не е така. Нашето общество не иска да си признае, че основният ангажимент за повишаването на пътната безопасност е на хората, на участниците в движението, посочи той. 

Трябва да започнем решаването на проблема още на ниво възпитание на нашите деца – в дома, в училище, в университета. Автомобилите са част от нашето ежедневие. За да постигнем „Визия нула“, която търсим в пътната безопасност, трябва да си признаем грешките, каза още Георги Гвоздейков.  

В дискусията участват представители на институциите, ангажирани с темата на пътната безопасност, автомобилни инструктори, подготвящи кандидат-шофьорите, както и родители и близки на загинали при произшествия на пътя. 

Красимир Георгиев, автомобилен инструктор, призова представителите на институциите за конкретни действия и мерки за затягане на контрола при подготовката на водачите, както и за мерки срещу нарушителите на пътя. Той посочи за пример Франция, където, по думите му, автошколите са общо около 150, а в България са около 1000. 

Близки на загинали при пътни инциденти също призоваха институциите за конкретни действия, а не за назидателно говорене. Според много от участниците в дискусията основните проблеми в пътната безопасност са високата скорост, употребата на алкохол и наркотици от някои водачи, както и недостатъчният контрол. 

/МК/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 23:13 на 03.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация