site.btaХърватия очаква рекорден туристически сезон заради успеха на Бейби Лазаня на „Евровизия“

Хърватия очаква рекорден туристически сезон заради успеха на Бейби Лазаня на „Евровизия“
Хърватия очаква рекорден туристически сезон заради успеха на Бейби Лазаня на „Евровизия“
Хърватският участник в "Евровизия" Бейби Лазаня/ Снимка: АП, Martin Meissner

Успехът на хърватския представител на песенния конкурс на „Евровизия“ Бейби Лазаня допринася за повишения интерес към Хърватия като туристическа дестинация, съобщава агенция Хина, като се позовава на Хърватската туристическа асоциация. Бейби Лазаня се класира на второ място на песенния конкурс „Евровизия“ с предизвикателната песен Rim Tim Tagi Dim след победителя Немо от Швейцария.

На туристическите пазари в скандинавските и балтийските страни, както и в Германия, Франция, Чехия, Словакия и Китай търсенето за Хърватия е по-голямо отколкото миналата година, така че може да се очаква по-голямо туристическо движение тази година, казаха за агенция Хина представителствата на Хърватската туристическа асоциация (ХТА).

В скандинавските страни и по-конкретно в Швеция, където се проведе тазгодишното издание на конкурса "Евровизия", се наблюдава повишен интерес към Хърватия благодарение на изпълнението на Бейби Лазаня, както и на публикациите в шведските медии за възможностите за туризъм в тази страна. В шведския печат се четат заглавия като „Побързайте да си намерите настаняване в Загреб и из Хърватия, защото ще има голямо търсене“, отбелязва директорът на ХТА за Скандинавия и Балтика Ведран Сушич, цитиран от хърватския сайт "Индекс".

Той посочи, че ХТА и хърватското посолство в Швеция са провели голяма кампания за рекламиране на Хърватия като туристическа дестинация в последния месец покрай участието на хърватския представител на „Евровизия“.

Най-голямата конкуренция на Хърватия на скандинавския пазар са Испания, Гърция и Турция. Хърватия все още няма статут на елитна дестинация, какъвто имат Франция и Италия.

„За първи път тази година младежите от Стокхолм, а те са около стотина, ще дойдат в Сплит това лято през юли за своята т. нар. Стокхолмска седмица, която организират извън страната. Вече се купуват самолетни билети за Сплит, а и това е най-голямата мода в момента сред младите туристи – лятна почивка в Хърватия“, отбеляза Сушич.

Повишен интерес към Хърватия като туристическа дестинация се наблюдава и в Германия заради европейското първенство по футбол, посочва директорът на ХТА в Германия Ромео Драгичио. Според него има значение как Хърватия ще се класира на първенството, но традиционно германски туристи се насочват към страната по време на футболните мачове.

Засилен интерес към хърватските туристически дестинации има и сред французите, които искат да „се измъкнат“ от Париж и Франция по време на Олимпийските игри през юли, за да пропуснат натоварения трафик, отбелязва директорката на ХТА във Франция Даниела Михалич.

„Във Франция има много по-голямо търсене за Хърватия отколкото през миналата година и мисля, че можем да очакваме рекордни бройки. За това може да се съди и по първите четири месеца, през които отбелязваме с 30 на сто повече пристигания и нощувки отколкото през миналата година“, посочи Михалич.

/СГ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 04:51 на 24.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация