site.btaРазширяват се възможностите за ползване на електронни услуги при отпускане на обезщетение за безработица, реши служебният кабинет

Разширяват се възможностите за ползване на електронни услуги при отпускане на обезщетение за безработица, реши служебният кабинет
Разширяват се възможностите за ползване на електронни услуги при отпускане на обезщетение за безработица, реши служебният кабинет
Снимка: Милена Стойкова, БТА

Служебното правителството одобри промени в Наредбата за отпускане и изплащане на паричните обезщетения за безработица, с които се намалява административната тежест и се разширяват възможностите гражданите да ползват електронни административни услуги. Това съобщиха от пресслужбата на Министерския съвет.

С предложените промени се премахват нормативни изисквания за предоставяне на документи и деклариране на обстоятелства, които ще се събират по служебен ред. В тази връзка при подаване на заявление за изплащане на неполучено парично обезщетение за безработица от наследници на починало правоимащо лице се премахва изискването за представяне на удостоверение за наследници.

С промените се регламентира възможността заявление за отпускане на обезщетение за безработица да се подава по електронен път с персонален идентификационен код (ПИК), издаден от Националната агенция за приходите. В момента това е възможно само с ПИК от Националния осигурителен институт.

БТА припомня, че промените в наредбата бяха принципно подкрепени от Националния съвет за тристранно сътрудничество (НСТС), който проведе заседание на 24 април. Служебният министър на труда и социалната политика Ивайло Иванов представи пред социалните партньори проекта на постановление и каза, че предложените промени са свързани с необходимостта от синхронизиране на подзаконовата нормативна уредба с разпоредбите на Закона за електронното управление. Министър Иванов посочи, че с промените се въвежда изрична забрана на основание подзаконов нормативен акт да се изисква от гражданите да предоставят удостоверителни документи за доказване пред административен орган на факти и обстоятелства, които са налични в регистри. Административните органи следва да извършват служебна проверка в съответния регистър на необходимите за целите на административното обслужване данни, въз основа на съответното законово основание.

/ВД/

news.modal.header

news.modal.text

Към 14:57 на 23.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация