site.bta"Кауфланд България" спасява над 11 млн. килограма храна само в резултат на дневните си намаления на цените, съобщиха от компанията

"Кауфланд България" спасява над 11 млн. килограма храна само в резултат на дневните си намаления на цените, съобщиха от компанията
"Кауфланд България" спасява над 11 млн. килограма храна само в резултат на дневните си намаления на цените, съобщиха от компанията
снимка: "Кауфланд България"

"Кауфланд България" (Kaufland) спасява над 11 млн. килограма храна само в резултат на дневните си намаления на цените. Предложенията с отстъпки между 40 на сто и 99 на сто на избрани артикули са една от мерките, които предприема компанията за намаляване на разхищението на храна. Това съобщи Иван Чернев, изпълнителен директор на Kaufland България на събитие, повод за което беше тематичен доклад на ритейлъра, съобщиха от компанията.

Благодарение и на дневните намаления като ефективен механизъм, над 90 на сто от храните с наближаващ краен срок на годност се реализират успешно. Сред останалите мерки, които компанията въвежда за ограничаване на хранителните отпадъци, са смарт планиране на ежедневните поръчки на стоки от Централния склад към филиалите и силен контрол на свежест и качество по цялата верига – вкл. логистика, прием на стока, съхранение. Компанията провежда и множество целеви обучения на персонала си за оптимизиране на процесите. Към приоритетните мерки за намаляване на хранителните отпадъци, ритейлърът добавя и последващото оползотворяване на нереализираната храна, като само през 2023 г. са предадени над 270 т храни за превръщането им в биогаз. Успоредно с това веригата ежеседмично извършва дарения на храни с наближаващ срок на годност на хранителна банка "Верният настойник" в Бургас. През последните шест месеца, от старта на партньорството, банката е получила над 4000 кг храна. 

"Темата за намаляване на хранителните отпадъци е важна част от нашия социален ангажимент. Въвели сме множество мерки, така че да ограничим изхвърлянето на храни. На групово ниво сме си поставили много амбициозни цели – намаляване на хранителните отпадъци с 50 на сто до 2030 г., в сравнение с 2018 г. Ние в Kaufland България работим приоритетно върху изпълнението им преди този период", подчерта по време на събитието Иван Чернев.

Изчисленията на компанията показват, че над 22 млн. бр./кг е количеството на спестените хранителни отпадъци в резултат на ефективното планиране на уникалната смарт система, която използва ритейлърът. Тя работи на база анализ на исторически данни за осемгодишен период, като сред показателите са интерес към продукта, сезонност, прогноза за времето, празници, промоции и разположение в брошура или в магазин.

Устойчивостта – тенденция в потребителското и бизнес поведение

Според данни на ООН светът е изхвърлил над 1 милиард т храна през 2022 г. Загубата на храна и отпадъците генерират 8-10 на сто от глобалните емисии на парникови газове (ПГ) – почти пет пъти повече от общите емисии от авиационния сектор. Това се случва, докато 783 милиона души са гладни и една трета от човечеството е изправено пред продоволствена несигурност.

"По последни данни на ООН, България не е сред първенците по генерирани количества хранителни отпадъци, но въпреки това в страната ни се изхвърлят над 500 000 т храна на година. Българите изхвърляме средно около 68 кг на човек всяка година, докато тенденцията в световен мащаб е 79 кг/човек. Разхищението е световен проблем и ще става все по-актуална тема, предвид прогнозите, свързани с недостиг на хранителни продукти. Kaufland България е сред добрите примери за холистичен бизнес модел, който работи в посока на ефективна борба с разхищението на хранителни отпадъци на различни нива. Техните усилия и постигнати резултати в тази посока са впечатляващи и са ясно послание към всички, че всеки във веригата може да даде своя принос", каза Даринка Георгиева, изпълнителен директор на Българската мрежа на Глобалния договор на ООН, участник в събитието. Това, на което днес сме свидетели, е качествена промяна в начина на мислене за потреблението - както от страна на бизнеса, така и на потребители, които се насочват все повече към устойчиви продукти и устойчиво поведение, коментира още Георгиева. 

Дарението на храни с наближаващ срок на годност - социална алтернативи с двойно значение

През 2023 г. Kaufland България стартира партньорство с хранителната банка "Верният настойник", на които дарява храни с наближаващ  срок на годност всяка седмица. В резултат на партньорството, до момента са дарени над 4000 бр./кг храна на територията на гр. Бургас. 

"До момента сме подпомогнали десетки хиляди домакинства и социални институции в цялата страна, а партньорството с Kaufland ни позволява да разширим подкрепата си към нуждаещите. Планираме през следващите месеци да увеличим броя на градовете, в които си партнираме с още пет (Варна, Русе, Велико Търново, Плевен и Стара Загора)“, коментира Николай Николов, координатор в хранителна банка "Верният настойник", към които ритейлърът извършва ежеседмични дарения от октомври 2023 г. 

Образователна инициатива срещу хранителните отпадъци възпитава отговорност към храната в над 4000 ученици

Повишаването на осведомеността започва от семейството и продължава на училищната скамейка, посочват от компанията. Затова през 2023 г. Kaufland България стартира мащабна образователна кампания съвместно с платформата за "спасяване на непродадена храна" Foodobox под надслов "Мястото на храната не е на боклука". 

"Целта на инициативата е да повиши информираността на учениците към проблема с хранителните отпадъци в световен мащаб и да ги провокира да търсят алтернативни начини за приготвяне на ястия от наличното в хладилника. С Kaufland България сме съмишленици за ограничаване на проблема, защото отговорното отношение към храната е отговорност към бъдещето и към другите", каза Джейн Димитрова, съосновател и изп. директор на Foodobox.

В рамките на пилотното издание на мащабната кампания над 4000 ученици между 1 и 7 клас от държавните училища в София са обхванати от специално подготвени интерактивни образователни лекции. Социално значимата инициатива има за цел и да промени навиците и нагласите в посока по-устойчиво и отговорно потребление на хранителните ресурси.

/СЛС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 05:36 на 23.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация