ДОПЪЛНЕНА Председателят на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура":

site.btaДо 2030 г. се предвижда довършване на всички хоризонтални трасета от магистралите "Хемус" и "Рила", както и стартирането на магистрала "Черно море"

До 2030 г. се предвижда довършване на всички хоризонтални трасета от магистралите "Хемус" и "Рила", както и стартирането на магистрала "Черно море"
До 2030 г. се предвижда довършване на всички хоризонтални трасета от магистралите "Хемус" и "Рила", както и стартирането на магистрала "Черно море"
снимка: Христо Касабов/БТА

Проектът на Стратегия за развитие на пътната инфраструктура за периода 2024 - 2030 г., който предстои да бъде представен, е разработен в посока осигуряване на планирана, свързана и безопасна пътна мрежа в България, съобщи инж. Ясен Йорданов, председател на Управителния съвет на Агенция "Пътна инфраструктура" на конференция "Минало, настояще и бъдеще на пътната инфраструктура в Република България". Форумът е в рамките на честването на 30 години от основаването на Камарата.

В документа е направена анализ и оценка на актуалното състояние на републиканската и общинската пътна мрежа и включва рекапитулация на извършените дейности в периода 2016 - 2022 г. С цел поддържането на технико-експлоатационните качества на съществуващата пътна инфраструктура, модернизацията й и развитието на нови трасета, както и изпълнението на национални стратегически и европейски посоки на развитие, проектът на стратегия очертава рамка за постигане на търсените резултати, каза Ясен Йорданов.

С разработването на стратегията е изготвена и средносрочна оперативна програма, която е в унисон с дългосрочната визия за развитие на републиканската пътна мрежа и в краткосрочен план – до 2030 г., се предвижда довършване на всички хоризонтални трасета от магистралите "Хемус" и "Рила", стартирането на магистрала "Черно море", а в бъдеще с хоризонт след 2030 до 2050 г. да бъдат развити всички вертикални основни магистрални комуникации, които биха дали истинска и пълна свързаност на България, каза Йорданов.

По думите на председателя на пътната агенция, за да се преодолеят предизвикателствата в пътния сектор, е важно да се използват възможностите за подобрение и разширение, както и да се направи оценка на сегашното състояние на пътната мрежа, да се идентифицират основните затруднения. Трябва да се определят стратегическите приоритети, включително да се поставят ясни цели и задачи, нужно е приоритизиране на пътните проекти на базата на икономически, социални и екологични критерии и интегриране на устойчиви практики в планирането на пътната мрежа, смята Йорданов. По думите му от съществено значение за ефективното стратегическо планиране е предвиждането на бъдещите тенденции и предизвикателства, свързани с технологичния напредък, устойчивия транспорт, адаптирането към изменението на климата и ограниченията във финансирането.

Препоръките за стратегическо планиране и развитие на републиканската пътна мрежа в България включват дългосрочно планиране, определяне на приоритети на базата на данни, сътрудничество и ангажираност на заинтересованите страни, устойчива и издръжлива инфраструктура, иновативни механизми за финансиране, както и постоянен мониторинг и оценка, регионално сътрудничество, каза Йорданов.

Основната цел на пътищата е да ни свързват така, както ни свързват добрите отношения с Камара "Пътища", обобщи председателят на пътната агенция.

/ВЙ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 06:45 на 23.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация