site.btaПрезидентът на Сърбия Александър Вучич ще се запознае днес с напредъка на модернизацията на железопътната линия от Ниш до Димитровград
Президентът на Сърбия Александър Вучич ще се запознае днес с напредъка на реконструкцията и модернизацията на железопътната линия от Ниш до Димитровград в отсечката Пирот - Суково, съобщи Танюг. Обиколката на строителната дейност е планирана за 12:30 ч., съобщиха от пресслужбата на президента на Сърбия.
Дейностите по реконструкцията на международната железопътна линия от Ниш до Димитровград започнаха в края на миналата година с демонтиране на старите релси край пиротското село Станичене. Става въпрос за участък с дължина 86 километра. Срокът за завършване на строителството е 1276 дни. Стойността на реконструкцията е около 170 милиона евро. Това е единственият участък от трасето на европейския железопътен коридор 10, който не е електрифициран. Тази железница е построена през 1886 г. и не е била ремонтирана от десетилетия, така че влаковете на някои участъци пътуваха със скорост до 30 километра в час.
Заместник-кметът на Пирот Милош Чолич заяви за Танюг, че реконструкцията на международната железопътна линия Ниш - Димитровград се извършва усилено в околностите на Пирот и че изпълнителите извършват строителството в съответствие с очакваната динамика.
"Много сме доволни, че след пътния Коридор 10 имаме и реконструкцията на железопътния коридор, който е от голямо значение за икономиката, но и за цялата тази част на Сърбия", каза той.
"Много сме доволни от динамиката, с която се реконструира тази железница и очакваме, че железопътният трафик, както пътнически, така и товарен, когато тази работа приключи, ще бъде несравнимо по-добър в бъдеще“, заяви Чолич.
Международната железопътна линия от Ниш до София беше в много лошо състояние, а на определени участъци от години товарните влакове се движеха с намалена скорост, само с около тридесет километра в час. Именно заради лошото състояние на железния път в края на 2022 г. недалеч от Пирот стана инцидент, при който товарни вагони се преобърнаха и се получи изтичане на амоняк. Когато тази инвестиция бъде завършена, целият железопътен трафик ще бъде несравнимо по-безопасен, отбелязва Танюг.
/ПК/
news.modal.header
news.modal.text