site.btaЗа пета поредна година продуктите за похапване между основните хранения са предпочитани пред традиционното хранене, според доклад

За пета поредна година продуктите за похапване между основните хранения са предпочитани пред традиционното хранене, според доклад
За пета поредна година продуктите за похапване между основните хранения са предпочитани пред традиционното хранене, според доклад
Снимка: "Монделийз Интернешънъл"

На фона на продължаващата глобална икономическа несигурност потребителите продължават да предпочитат, купуват и консумират любими продукти, разкрива тазгодишният пети годишен доклад на "Монделийз Интернешънъл" – "State of Snacking". Докладът представлява глобално проучване на потребителските тенденции, в което се разглеждат годишните нагласи на потребителите при вземането на решения за хранене. 

Разработен в партньорство с компанията за пазарни проучвания "Харис" (Harris Poll), докладът на "Монделийз" вече пет години проучва тенденциите сред потребителите, обхващайки нагласите и поведението на хиляди потребители в 12 държави. Проучването показва постоянна тенденция да се предпочитат леките похапвания (snacking) пред основните хранения. 

Тази година "Монделийз" представя и самостоятелен, допълващ доклад "State of Snacking: Бъдещи тенденции", в който се представят по-дългосрочни потребителски макротенденции, определящи бъдещето на продуктите за похапване. Те включват промяна на демографския пейзаж, все по-променлив начин на живот, задължително позитивно въздействие върху хората и планетата, внимание върху здравето и благосъстоянието и фокус върху преживяването. 

Тези макротенденции предоставят допълнителен контекст на променящото се поведение в по-широка перспектива и допълнително изследват как светът на продуктите за хапване може да се развие в бъдеще.

Изводите от тазгодишния доклад "State of Snacking" разкриват, че поведението по отношение на похапването се развива. Особено внимание се отделя на шоколада, чиято консумация се свързва с моменти на радост и удоволствие.

Консуматорите хапват: 

  • Последователно: разходите за продукти за похапване остават непроменени, като две трети (66 процента) от потребителите се съгласяват, че не са направили значителни промени в разходите си, въпреки че са наясно с цената, която заплащат.
  • Осъзнато и разумно: 85 процента от запитаните споделят, че редовно се наслаждават на вкуса, аромата и текстурата на продукта, докато го консумират. 78 процента казват, че оценяват и могат да се насладят на даден продукт много повече, когато го хапват осъзнато.
  • Авантюристично: анкетираните потребители използват социалните медии (62 процента) и търсят нови предложения, а шест от всеки десет се смятат за "авантюристи", които обичат да опитват нови продукти за похапване.
  • Целенасочено: над две трети от анкетираните по света се съгласяват, че често избират марки, които отразяват техните ценности, особено тези, които имат ангажимент към устойчивостта. 

"Ако разгледаме промените в тенденциите през последното половин десетилетие от нашия доклад за състоянието на продуктите за хапване, можем да забележим, че въпреки динамичната среда и променящите се предпочитания, те остават неразделна част от живота на консуматорите по целия свят", коментира Дърк Ван де Пут, председател и главен изпълнителен директор на "Монделийз Интернешънъл".

Проучването показва нарастващото желание на консуматорите към продукти, които им носят едновременно удоволствие, но и съответстват на разбирането им за устойчивост и опазване на околната среда. Анкетираните споделят, че при консумация съобразяват продуктите с ползите, които те дават, като например повишаване на енергията (75 процента), подобряване на настроението (74 процента) и съобразяване с фитнес целите (70 процента). Освен това 63 процента от анкетираните търсят продукти с минимално въздействие върху околната среда. 

Допълнителни констатации от доклада за тенденциите в похапването през 2023 г. включват:

Промяна в тенденциите

  • Продуктите за похапване остават предпочитан хранителен навик, като 88 процента от консуматорите съобщават, че си позволяват да хапват от тях ежедневно.
  • Шестима от всеки 10 са съгласни, че предпочитат малки хранения през деня, но по-често, за сметка на познатите традиционни.

Осъзнато похапване

  • Контролът на порциите става все по-важен, като 67 процента от анкетираните заявяват, че търсят продукти с посочена информация относно порциите.
  • 72 процента от анкетираните смятат, че "свят без шоколад би бил свят без радост" - усещане, което се запазва в различните поколения без значение от региона.

Осъзнат избор на продукт

  • Социалните медии играят решаваща роля при откриването на нови продукти, като повече от половината от анкетираните казват, че проявяват незабавен интерес към различни предложения, намерени онлайн.
  • 74 процента споделят, че за тях е важно всяко ново съчетание на вкус и текстура, когато правят своя избор на продукт.
  • 56 процента откриват нови предложения в социалните медии, като този процент е още по-висок сред младите поколения.

Да похапваш с грижа за околната среда

  • 63 процента от анкетираните търсят продукти, които се стремят да сведат до минимум въздействието си върху околната среда с различни действия и оптимизации във веригите за доставки, с цел насърчаване на устойчивостта.
  • 74 процента съобщават, че често рециклират опаковките на продуктите - с три процентни пункта повече от миналата година, което е статистически значимо увеличение.
  • За милениумите продуктите с по-малко пластмаса в опаковките са с приоритет при решението за покупка.

/ЕС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 08:35 на 24.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация