site.btaНе е ясно накъде ще поеме "Валентино" след края на ерата "Пичоли"

Не е ясно накъде ще поеме "Валентино" след края на ерата "Пичоли"
Не е ясно накъде ще поеме "Валентино" след края на ерата "Пичоли"
Пиерпаоло Пичоли и екипът му в края на ревю през 2023 г. Снимка: АП/Christophe Ena

След двайсет и пет години във „Валентино“ 56-годишният Пиерпаоло Пичоли обяви, че напуска поста на творчески директор. Засега не е ясно накъде ще поеме легендарната модна къща, нито какви са плановете на един от най-големите съвременни дизайнери.

Пичоли е част от „Валентино“ от 1999 г. Първоначално той и отишлата по-късно в „Диор“ Мария Грация Киури работят заедно. Впоследствие, от 2016 г., Пичоли остава единствената водеща творческа фигура и както коментира в. „Ню Йорк таймс“, успява да докаже, че е по-големият мечтател от двамата. Стремежът му да модернизира наследството на краля на червената вечерна рокля Валентино Гаравани и едновременно с това да съхрани екстравагантния дух на модната къща безспорно е увенчан с успех. За разлика от него Киури все още среща проблеми в опита си да наложи диалог между традициите на френския лукс, символизиран от „Диор“, всепоглъщащия уличен стил и феминизма.

Преди ревю през януари тази година Пичоли обаче изрази неудоволствието си от бизнес модела в модата пред „Ню Йорк таймс": „Парите спечелиха. Продуцентите са по-силни от музикантите, галериите са по-силни от художниците. А корпорациите са по-силни от дизайнерите“.

Думите му, последвани от съобщението за напускане, породиха слухове, че освобождаването на поста творчески директор има връзка с придобиването на 30-процентов дял от „Валентино“ от страна на групата за луксозни стоки „Керинг“ през 2023 г. Спекулациите водят и дотам, че „Керинг“ ще придобие окончателно италианската модна къща най-късно до 2028 г. и ще използва „Валентино“ за своеобразно състезание с „Диор“ – собственост на LVMH, в света на луксозните стоки. А това е прекалено сурова задача за Пичоли, който настоява, че е преди всичко визуален творец.

Италианският дизайнер е роден в Нетуно, на около 60 км от Рим, и все още живее там. И трите деца на Пичоли и съпругата му Симона са отгледани в малкото градче на крайбрежието. Като истински италианец един от най-успешните съвременни дизайнери предпочита да пътува с влака, за да избегне столичните задръствания. „Не принадлежа на онзи свят“, казва Пичоли пред „Вог“ през 2019 г. по повод решението да живее в познатия провинциален град, където е израснал. Той и съпругата му са съученици от гимназията. Първоначално Пичоли, който е голям любител и познавач на италианското кино след Втората световна война, има амбицията да стане режисьор, а после учи литература в университета в Рим. Едва след хуманитарното образование идват обучението по дизайн и навлизането в шивашкия занаят.

Пиерпаоло Пичоли е отличен два пъти като дизайнер на годината от Британските награди за мода – през 2018 и 2022 г., но въпреки това остава сред творческите директори, отдаващи почит на колективния труд. Винаги предпочитащ да употребява „ние“, италианецът неведнъж „режисира“ своите запомнящите се ревюта, излизайки да посрещне аплодисментите почитатели и клиенти, облечен в шивашката си престилка и придружен от няколко десетки души екип. В света на лукса и конкуренцията, сред все повече дизайнери звезди от шоубизнеса, липсата на творец, който обича да споделя аплаузите с помощници и занаятчии, ще бъде повече от видима.

/ТС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 06:06 на 24.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация