site.btaСедемнадесет са офертите за изработване на идеен проект за скоростен път Монтана - София с тунел под Петрохан, съобщи пътната агенция

Седемнадесет са офертите за изработване на идеен проект за скоростен път Монтана - София с тунел под Петрохан, съобщи пътната агенция
Седемнадесет са офертите за изработване на идеен проект за скоростен път Монтана - София с тунел под Петрохан, съобщи пътната агенция
Снимка: Маргарита Колева/БТА

Седемнадесет са отворените оферти в обществената поръчка за изработването на разширен идеен проект, пълни инженерно-геоложки проучвания и подробен устройствен план за скоростен път Монтана – София с тунел под Петрохан, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура".

Приблизителната дължина на участъка е 82 км, а проектната скорост – 120 км/ч. Индикативната стойност на обществената поръчка е 6 666 666,67 лв. без ДДС.

Избраният изпълнител ще трябва да изготви разширения идеен проект на трасе, което да свърже обхода на Монтана и Софийския околовръстен път. Новото трасе ще трябва да бъде съобразено с проекта за изграждане на скоростен път Монтана - Враца и автомагистрала "Европа". Необходимо е при разработването на идейния проект да се избягва преминаването през защитени зони и територии и да се спазват всички изисквания в Закона за опазване на околната среда (ЗООС) и Наредбата за условията и реда за извършване на ОВОС. Срокът за изпълнение на поръчката е 365 календарни дни.

Скоростният път Монтана – София, с тунел под прохода "Петрохан", е ключов за националната и европейската транспортна мрежа, напомнят от пътната агенция. Направлението на път II-81 София – Петрохан – Берковица – Монтана – Лом е най-краткото трасе, но в момента времето за пътуване значително се увеличава заради преминаването през старопланинския проход "Петрохан". През зимата поради планинския релеф и при влошаване на метеорологичните условия се налага ограничаване на движението, което натоварва трафика по алтернативните пътни артерии.

През годините проектът е разглеждан, но окончателното проектно решение не е одобрено. В края на 80-те години на 20-и век са извършвани проучвания, които са имали за цел изследване на икономическата целесъобразност на проект за подобряване на трасето на път II-81 София – Монтана. През 2020 г. е изработено прединвестиционно проучване за направлението Монтана – София с тунел под прохода "Петрохан".

В края на декември миналата година АПИ обяви обществена поръчка за изработването на идеен проект за скоростен път Монтана - София с тунел под Петрохан.

/СЛС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 13:08 на 23.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация