Заради ръста на цените на услугите

site.btaКлиентите да могат да прекратят договора с мобилния си оператор, без да дължат неустойки, предлагат от платформа за потребителска защита

Клиентите да могат да прекратят договора с мобилния си оператор, без да дължат неустойки, предлагат от платформа за потребителска защита
Клиентите да могат да прекратят договора с мобилния си оператор, без да дължат неустойки, предлагат от платформа за потребителска защита
Снимка: АР/Richard Drew

Клиентите да получат право за прекратяване на договора с мобилния си оператор, без да дължат неустойки, предлагат от платформата "Ние, потребителите", като решение на проблема с поскъпването на мобилните услуги, което операторите предприемат едностранно. Те се аргументират с права, които дава европейската Директива за неправомерните клаузи в потребителските договори и Закона за защита на потребителите. 

От организацията посочват в съобщение до медиите, че "не са индивидуално уговорени клаузите, които са били изготвени предварително и поради това потребителят не е имал възможност да влияе върху съдържанието им, особено в случаите на договор при общи условия. Когато доставчикът твърди, че определено условие от договора е индивидуално уговорено, тежестта за доказването пада върху него".

От платформата отговарят на Алианса на технологичната индустрия (организация, в която членуват телекоми, технологични компании и университети), който вчера обяви намерение да преговаря с Комисията за защита на потребителите (КЗП) във връзка с индексацията на цените на мобилните услуги по действащи договори. 

Оспорва се твърдение в съобщение на Алианса за технологична индустрия, че индексацията е законна, защото "условията в договорите са прозрачни и предварително известни, тъй като са част от индивидуалните договори и общите условия, които всеки потребител получава, а общите условия са и публично достъпни на интернет страниците на операторите".

"Договорите може да са индивидуални, но клаузите не са индивидуално договорени. Освен това обстоятелството, че са публично обявени и контролният орган не се е произнесъл за неравноправност, не означава автоматично, че те са равноправни. Особено когато потребителите не могат да влияят върху тях, какъвто е случаят", изтъкват от "Ние, потребителите". 

Затова те призовават, ако има разговори с КЗП, които биха довели и до нови правила, в защита на потребителите да се направят допълнения, които отразяват последни правни развития в сферата, например възможност за отразяване в цените на понижението на индекса на потребителските цени.

Докато предстои спорът с телекомите да се реши в рамките на същетствуващата правна рамка, в идните години се очаква Европейският съюз да въведе редица промени с цел да повиши защитата на потребителите, като се очаква правата на гражданите да получат още по-висока степен на покритие. Това съобщи вчера еврокомисарят по правосъдието Дидие Рейндерс в "Дома на Европа" в София, маркирайки началото на разговорите по новата европейска програма за потребителите. 

/ВЙ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 04:12 на 25.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация