site.btaДраматичен театър - Пловдив представя “Ромео и Жулиета” в Деня на влюбените
Драматичен театър- Пловдив представя „Ромео и Жулиета“ от Уилям Шекспир в Деня на влюбените.
Премиерата е втора за трупата от началото на тази година. Режисурата и сценичната версия са на Стайко Мурджев, сценографията и костюмите - на Никола Налбантов, музиката е на Петър Дундаков. В ролята на Жулиета е Елеонора Иванова, а тази на Ромео е поверена на Спартак Панталеев. Спектакълът ще се играе от 19:00 часа в Голяма зала.
Емоционален, важен, труден, сладък, съдбовен и на много нива бе процесът за мен, както пиесата е на много нива и дълбочини, с различни нюанси, каза на среща с журналисти режисьорът Стайко Мурджев. По думите му „Ромео и Жулиета“ е клише, но само в заглавието си. Според него голяма част от масовия зрител не познава в дълбочини историята. Текстът крие в себе си симбиозата между Ерос и Танатос, крие парадокси на взаимоотношенията в любовта, между деца и родители, приятели, властта и народа, бунтуващият се човек и този, който иска да остане в покорното русло, разказа Мурджев. Той посочи, че има паноптикум на взаимоотношенията, които са винаги валидни, защото са архетипни.
Въпреки че визията на спектакъла е съвременна, природата на Шекспир е запазена. Според Стайко Мурджев поставянето на пиесата е особено, защото текстовете са писани за определена актьорска трупа и има театрални закони, които трябва да се спазят. Те не са видими за зрителя и никога няма да бъдат, но ако бъдат разрушени, рухва цялата структура и пиесата, посочи още режисьорът.
В текстовете на Шекспир има специфични условия за съществуване на актьора на сцената, които ги няма никъде другаде, смята Мурджев. Той посочи, че Шекспир е школа за театъра, но и за зрителя, защото е особен вид зрителска концентрация и потъване в драматургията.
Развитието на пловдивската трупа през годините и особеният вид режисьорска дарба на Мурджев правят възможно театърът спокойно да се обърне към Шекспирови текстове и доказателство за това е успехът на „Укротяване на опърничавата“, поставена през миналия театрален сезон, смята драматургът Александър Секулов.
Шекспир поставя в ситуация, в която за пет дни от глезено момче трябва да се израсне в мъж, свръхчовек, посочи Спартак Панталеев. За Елеонора Иванова Жулиета е знакова, сериозна роля, „защото тя не е тази романтична девойка, която е влюбена до смърт – там всичко е жестоко, грозно, тя е смела, дивачка, която бих искала да изживея“. По думите й текстът е отвъд нас и доставя удоволствие дори само да го изговориш. Това е процес, който е способен да промени възприятията ми за професията, допълни Иванова.
В ролите на Парис и Меркуцио в „Ромео и Жулиета“ са Димитър Банчев и Константин Еленков. В представлението участват още Симеон Алексиев, Венелин Методиев, Мариана Йотова, Ивайло Христов, Ивана Папазова, Стилиян Стоянов, Борис Кръстев, Елена Кабасакалова, Алексей Кожухаров, Мартин Раков, Красимир Василев, Ивана Крумова, Павел Сапунджиев, Стефан Саръиванов, Златко Шарков и Николай Колев. Слава Драгунчев е консултант за сценичната реч и Шекспировото слово, а Тилка Кайрякова - по жестомимичен език.
Шекспир създава пиесата „Ромео и Жулиета“ преди 427 години, припомни директорът на пловдивския театър Сюзанна Арутюнян-Василевска. За Драматичен театър-Пловдив това е петата премиера на Шекспировата трагедия. Първата е представена през 1934 година, а режисьор е бил Стефан Киров. Най-емблематичната за театъра е била премиерата през 1975 година. Тогава режисьор е бил Любен Гройс. Мариус Донкин влиза в ролята на Ромео, а Цветана Манева в тази на Жулиета. Последно пиесата е поставяна през 2003 година под режисурата на Галин Стоев.
Следващите дати, на които ще се играе „Ромео и Жулиета“, са 7 и 23 март.
/ТС/
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
news.modal.header
news.modal.text