Министърът на туризма Зарица Динкова в интервю за БТА:

site.btaНашата цел е да направим България целогодишна туристическа дестинация и през четирите сезона за чуждестранните туристи

Нашата цел е да направим България целогодишна туристическа дестинация и през четирите сезона за чуждестранните туристи
Нашата цел е да направим България целогодишна туристическа дестинация и през четирите сезона за чуждестранните туристи
Снимка: Нахиде Дениз

27-то международно изложение за туризъм, пътувания и почивки в Източното Средиземноморие - EMITT (East Mediterranean International Tourism & Travel Exhibition), което бе открито в Истанбул вчера, събра силни конкуренти в туристическия сектор.

С големи щандове и впечатляващи експозиции се представят водещите страни в туризма като Италия, Египет, Азербайджан, Грузия, страни от Далечния изток, балканските държави, а също България, която е най-близката съседка на Турция, заяви директорката на изложението г-жа Хаджер Айдън пред БТА.

По думите й истанбулското изложение определя насоките на туризма и в същото време показва голямата конкуренция в района, особено за предстоящия летен сезон.

Тя посочи, че министърът на туризма Зарица Динкова е сред височайшите гости на изложението, което показва интереса на България към истанбулското изложение.

България се рекламира на щанд с площ от над 100 кв. м. Курортът Албена, Замъкът „Влюбен във вятъра“ в Равадиново и общините Кюстендил, Варна, Велико Търново, Стара Загора, Банско и Хисаря представят възможностите си за туризъм, пътувания и почивки. Стара Загора, Хисаря, Кюстендил участват за пръв път на изложението. На десковете има QR кодове, които препращат към сайта на участниците.

Турският експерт в туризма Мустафа Йозгюн сподели пред БТА, че е посетил българския щанд и е впечатлен. ”За разлика от предишни години, този път българите се представят много силно, с разнообразни и интересни атракции”, каза той.

Турският вестник "Милиет" помести статия за истанбулското изложение, чийто автор посочва, че България търси начини да облекчи визите за турските граждани, за да увеличи туристопотока към страната.

Статистиките показват годишно увеличение с 30 на сто на туристопотока на турските граждани към дестинациите в района на Източното Средиземноморие - Гърция с нейните острови, Алжир, Египет, а също и към Далечния изток. А амбицията на Турция е тази година да посрещне над 60 милиона туристи. В тази изключително силна конкурента среда българският туризъм търси трайно място за себе си.

На откриването на изложението България освен от министър Динкова бе представена и от Н.Пр. Ангел Чолаков – извънреден и пълномощен посланик на България в Турция, Васил Вълчев – генерален консул в Истанбул, проф. Мариела Модева – съветник на министъра на туризма, аташето на България по туризма в Истанбул Теодора Таскова.

В специално интервю за БТА министър Зарица Динкова заяви, че целта е България да бъде наложена като сигурна и привлекателна туристическа дестинация през всички сезони на годината. Тя отбеляза, че турските туристи са изключително важни за България и че през месец декември м.г. е отчетен ръст от 22 процента на туристите от тази страна. Потенциалът на турския пазар е огромен, затова трябва да намерим начин да го реализираме и да улесним достъпа на турски туристи у нас, изтъкна още министър Динкова.

Следва пълният текст на интервюто.

-Г-жо министър, какво е посланието на България на това изложение?

Целта ни е да наложим България като сигурна, привлекателна туристическа дестинация през всичките четири сезона на годината. Нашите оферти на изложението включват освен морския и плажен туризъм, зимния туризъм, който предлага чудесни възможности за практикуване на зимните спортове, да показваме прекрасните си планини, искаме да се наложим като дестинация, която е водеща в спа сегмента, в балнеосегмента, в здравния туризъм, в кулинарния туризъм, за който работим със световната организация по туризъм, да промотираме и винопроизводството си и материално-културното наследство - археология, култура, изкуство. Амбицията ни е да работим с министерството на културата във връзка с работните дни на музеите, обектите на културно-историческите забележителности. Друга амбиция, която имаме, е да показваме повече от производствата си в леката промишленост, хранително-вкусовата промишленост. Надявам се всичко това да има и икономически ефект - да имаме повече туристи от Турция, страната домакин на изложението, а също и от останалите държави, които участват в това изложение.

България се представя с голям интересен, съдържателен щанд на централно място в палата 8, с което се отличава сред редица други страни. Означава ли това, че има голям интерес към турския пазар, защо?  

Наистина обратната връзка, която получаваме тази година и от изложението в Мадрид, и от изложението в Лондон и тук в Истанбул, е много позитивна и ни радва изключително. Що са касае до въпроса Ви за турския пазар, турските туристи са изключително важни за България. Ще ви дам само един пример - през декември м.г. отчетохме 22 процента ръст на турските туристи. През декември м.г. организирахме обиколка за турски журналисти и инфлуенсъри в България, а техните писмени и видеоматериали имаха много силен отзвук в турската общественост. Потенциалът на турския пазар е огромен, затова трябва да намерим начин да го реализираме и да улесним достъпа на турски туристи у нас. Ситуацията е много благоприятна за привличане на повече турски туристи. В Истанбул вече имаме аташе по туризма, имаме активно сътрудничество с турската страна, водим успешен диалог с представители на турския туристически сектор на всички нива. С моя турски колега /министърът на културата и туризма Мехмет Нури Ерсой -б.а/ имаме изключително добро сътрудничество, поддържаме връзки с бизнеса. По принцип на изложения като настоящето провеждаме и срещи за обмен на опит и за сътрудничество с представители на домакините. Така е и на това изложение.

Критичен въпрос, който от турска страна се поставя при всички срещи и разговори с представителите на българския туризъм, е този за визите за турските граждани. Битуващото мнение е, че визовият режим е пречка за увеличаване на туристопотока от Турция към България. Стои ли този въпрос на вниманието на Вашето министерство, търси ли се решение?

Този въпрос е важен и за нас. Потенциалът на турския пазар е огромен, затова трябва да намерим начин да го реализираме и да улесним достъпа на турски туристи у нас. Турските туристи са изключително важни за България.  Водят се разговори за облекчаване и ускоряване на процеса на издаване на визи на туристите от Турция, както с представители на турската страна, така и с българското Министерство на външните работи и Министерството на вътрешните работи във връзка с това да бъде облекчен и ускорен процесът на издаване на визи за турските туристи. Смятам, че въздушният Шенген ще даде възможност на онези турски туристи, които имат шенгенски визи, по-свободно и по-лесно да могат да влизат в страната. 

 

/ВН/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 09:47 на 27.04.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация