site.btaВ Истанбул отвори врати международното туристическо изложение EMITT, в което участват около 95 държави
Днес в конгресния център ТЮЯП (TUYAP) в Истанбул бе открито за 27-ми път Международното изложение за туризъм и пътувания в източното Средиземноморие, което ще продължи до 9 февруари.
Изложението, което част от международната туристическа верига EMITT (East Mediterranean International Tourism & Travel Exhibition), е сред 5-те водещи туристически изложения в света за туризъм и пътувания на Балканите, Близкия изток и Централна Азия.
Откриването на изложението съвпадна с първата годишнина от опустошителните земетресения в Югоизточен Анадол, жертвите от които бяха почетени на церемонията от валията на Истанбул Давут Гюл.
Първият ден бе посветен на конференции, семинари, срещи на професионалистите в туристическия бранш.
По информация на директора на изложението за участие в тазгодишните прояви са заявили участие над 600 професионалисти в туристическия бранш от 95 страни.
Тенденциите в сектора, медицински туризъм, икономика, маркетинг на дестинациите са сред темите, които се обсъждат.
По данни на организаторите на изложението в 12-те изложбени салони на ТЮЯП с обща площ 70 000 кв. м се представят около 5 000 фирми и компании от близо 95 страни, между които са България, Германия, Бразилия, Египет, Иран, Япония, Севернокипърската турска република (призната само от Анкара - бел.ред.), Венецуела, Гърция, балканските държави.
Интересна подробност на истанбулското изложение EMITT е, че в два от просторните салони всичките 81 окръзи на Турция представят възможностите за туризъм, отдих и пътувания, с които разполагат.
ВПЕЧАТЛЯВАЩО УЧАСТИЕ НА БЪЛГАРСКИЯ ТУРИСТИЧЕСКИ БРАНШ.
Още от входа на 8-ма палата, където са разположени щандовете на чуждестранните участници, особено силно впечатление прави българският щанд.
Над 10 водещи фирми и сектори в туризма се представят на щанда под егидата на Министерството на туризма.
Министърът на туризма Зарица Динкова, която гостува днес на изложението, в кратко изявление пред БТА посочи: "Да, положихме усилия, тъй като нашата цел е да представим България като целогодишна туристическа дестинация на четири сезона. Надяваме се да постигнем и икономически ефект - освен повече туристи, да покажем България като страна със забележителни дадености за туризъм и пътувания, за СПА почивки, културен туризъм. Затова и офертите, които предлагаме, включват разнообразни дестинации".
Тя отбеляза също, че "EMITT Истанбул е много добра възможност за привличане на туристи от Турция и други страни, които проявяват интерес към България".
Наред с традиционните туроператорски фирми за зимен и морски туризъм, които са представени на българския щанд, прави впечатление и това, че тази година за първи път участват туристически дестинации като Хисаря, Кюстендил, Велико Търново, Стара Загора, които са по-малко познати на турския пазар.
Изложението продължава. Последният ден е посветен на посетителите.
/ВН/
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
news.modal.header
news.modal.text