site.btaДа се създаде дирекция "Бранд България" към специализираната администрация на МС, предложи Мартин Захариев, заместник-председател на НБТ

Да се създаде дирекция "Бранд България" към специализираната администрация на МС, предложи Мартин Захариев, заместник-председател на НБТ
Да се създаде дирекция "Бранд България" към специализираната администрация на МС, предложи Мартин Захариев, заместник-председател на НБТ
снимка: Христо Касабов/БТА

Да се създаде дирекция "Бранд България" към специализираната администрация на Министерския съвет, която осъществява пряко функциите по управление. Това предложи д-р Мартин Захариев, заместник-председател на Управителния съвет на Сдружение "Национален борд по туризъм" по време на дискусия "Бранд България 2024 - модерният разказ за културата и туризма. Имиджът на страната ни в националната и международна комуникация". Единственото систематично правилно място на такава дирекция би било в Министерския съвет, всички останали институции имат частична компетентност, допълни той.

Пред журналисти, след участието си във форума, министърът на туризма Зарица Динкова коментира, че този въпрос трябва да се обсъди в правителството и на ниво ресорна работна група под председателството на вицепремиера Мария Габриел. Динкова изрази личното си мнение и каза, че като цяло тя е за по-малко структури и за повече съдържание.  

Целта на събитието днес е да започне разговор за експедитивно реализиране, веднага след ротацията, на активни действия по реализация на "Бранд на България", заяви по време на форума Захариев. Той посочи, че изграждането на такъв бранд е не само комуникационна задача, а по-скоро това трябва да стане институционално решение на правителството. Според Захариев това би имало и ускорителен ефект по отношение на процедурата за Шенген. Очакването ни е, че ако проявим активна политика, този процес ще бъде ускорен, допълни той.

Идеята е резултатът от това събитие да бъде устойчива концепция, нов модел на мислене, нови принципи и нови послания, свързани с изграждането на бранда, посочи Захариев. Според него при разработването на тази стратегия трябва да се търси синергия между дипломатите ни в чужбина, между службите на търговски аташета към икономическото министерство, между културните аташета към Министерството на културата и туристическите аташета на Министерството на туризма. По думите на Захариев сега България остро страда от липсата на ясна структура и политика в това отношение. Той напомни, че от Българската агенция за инвестиции бяха похарчени 7,3 млн. лева по програма "Конкурентоспособност" за периода 2014-2020 г., но основно в инвестиционната част на икономиката ни, а според Захариев посланието трябва да се разшири. В този смисъл, според него, трябва да бъде разширен съставът на вече създадената работна група към Министерския съвет под егидата на вицепремиера Мария Габриел, в която влизат пет ресорни министерства, като към тях се включат и представители на неправителствени сектор, на Асоциацията на обединените български работодатели, на академичните среди, университетите, БАН, на Министерството на транспорта. Подобен формат на работната група би й позволил да извърши редица дейности, сред които правен анализ на концепция на собствеността на продуктите на подобен проект, свързан с бранд мениджмънта, изготвяне на документация за тръжни процедури, разработване на ключови принципи за "Бранд България", модели на тестване на продуктовите брандове на външни пазари и публична комуникация, след като се определи как тя ще изглежда.

Захариев съобщи, че вече има обобщени предложения на петте министерства към работната група, които в по-голямата си част браншът в одобрява. Има обаче и такива, които по думите му будят недоумение. Сред тях Захариев посочи, че значителна част от събитията, описани в предложенията на министерствата за "Бранд България", нямат заложени бюджетите, което според Захариев е решим проблем. Браншът приема работния календар, каза той, но изтъкна, че в него липсва значителен брой събития, утвърдени от десетилетия в България. Освен това календарът е разписан само за 2023 г., а ние трябва да изработим устойчив и дългосрочен план до 2030 г. , заяви Захариев. Той попита къде са събитията, които България прави на външни пазари.

Форумът е организиран от Националния борд по туризъм, Общество "Културно наследство" – партньор на "Европа Ностра" за България, националната медия "Стандарт" в партньорство с Министерството на туризма, Министерството на културата и Българската стопанска камара.

В дискусията участват министърът на културата Кръстю Кръстев, представители на законодателната и местната власт, научните среди, неправителствения сектор, медиите.

 

/ВЙ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 22:10 на 22.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация