В Министерството на финансите представиха резултатите от конкурса

site.btaГеорги Георгиев-Аршата e победител в конкурса за избор на лого и слоган на кампанията за присъединяването ни към еврозоната

Георги Георгиев-Аршата e победител в конкурса за избор на лого и слоган на кампанията за присъединяването ни към еврозоната
Георги Георгиев-Аршата e победител в конкурса за избор на лого и слоган на кампанията за присъединяването ни към еврозоната
Снимка: Анелия Цветкова/БТА

Георги Георгиев-Аршата e победител в конкурса за избор на лого, слоган и разработване на бранд книга (бранд бук) на кампанията за присъединяването на страната ни към еврозоната, обявен от Министерството на финансите (МФ). 

Резултатите от конкурса бяха представени днес на пресконференция във финансовото министерство.

Конкурсът е част от комуникационната кампания за присъединяване на България към еврозоната. Целта на кампанията, която ще бъде развита от Министерството на финансите не е да има някакъв общ дебат за или против еврото, а да информира и да се бори с дезинформацията, да отговаря на истинските потребителски въпроси от гражданите и от бизнеса, каза заместник-министърът на финансите Ивайло Яйджиев при представянето на победителя в конкурса.

Татяна Пройчева, директор на Дирекция "Връзки с обществеността и протокол" в МФ, отбеляза, че целта е да се създаде обща визуална идентичност на комуникационните дейности за всички институции, ангажирани в процеса за приемането на единната европейска валута.

Конкурсът беше обявен в края на октомври миналата година като кандидатите имаха месец да изработят и представят своите проекти. След изтичането на срока, са подадени 22 проекта, както от физически лица, така и от фирми, посочи тя. Проектите са минали два етапа на оценка – етап за допустимост по документи и втория етап, който е бил анонимен за журито, на  избор и излъчване на победител и подгласник. В хода на двете стъпки на провеждането на конкурса са отстранени шест кандидати заради несъответствие с изискванията, като на оценка са подложени 16 проекта. Татяна Пройчева отбеляза още, че в журито, което беше обявено в началото на конкурса, са поканени професионалисти по художествени и визуални изкуства, по комуникации и експерти, които са пряко ангажирани в процеса на присъединяването на страната към еврозоната.

Предложените проекти, които са продължили във втория етап на конкурса са минали проверки за имитация и плагиатство. В момента от МФ са предприели процедура по патентоване на знака с цел да са защити от злоупотреби или посегателства с авторски права, каза Пройчева.

Знакът основно комбинира три елемента - знакът на еврото, трикольора и лицето на европейската монета. При него трите линии на българския флаг заменят двете линии в знака на еврото, като това не пречи на четимостта на знака на еврото, но допълва българското в него, описа идеята си за лого победителят в конкурса Георги Георгиев. Той добави, че за предложения от него слоган, който е "Единството е сила", е стъпил на легендата за хан Кубрат. "Това е първото нещо, което учим по история в училище. Легендата ни разказва за снопа от пръчки, който той е показал на синовете си и за това, че когато те са много, трудно се чупят. Слоганът е най-кратния вариант на тази легенда – "Единството е сила“, ние ставаме единни с ЕС по още един начин като сме с единна валута", обясни идеята си Георгиев за слоган на кампанията.

Георги Георгиев е на 24 години от Пловдив, предстои му дипломиране в Националната художествена академия. Занимава се с преподавателска дейност в родния си град, където преподава на ученици от Математическата гимназия и на деца от детска градина. 

/СЛС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 22:23 на 22.07.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация