site.btaБългарска компания поема мениджмънта на девет японски кораба автомобиловози

Българска компания поема мениджмънта на девет японски кораба автомобиловози
Българска компания поема мениджмънта на девет японски кораба автомобиловози
Сохачи Такимото, старши управляващ директор на „К лайн“, и Андриян Евтимов, управител на "Старгейт България" (от ляво надясно). Снимки: Мила Едрева/БТА

„Старгейт България“ ЕООД поема мениджмънта на девет кораба автомобиловози, собственост на японската компания „Кавасаки Кисен Кайша“ („К лайн“), съобщи управителят на дружеството Андриян Евтимов. В офиса, който ще осигурява менажирането на плавателните съдове, ще работят 9 души, а директната инвестиция в проекта е над 1 милион лева. „Старгейт България“ е част от групата "К", базирана в Кобе.

Евтимов уточни, че корабите, чието управление поема българската фирма, нямат ограничения в района на плаване. През 2025 г. се очаква фирмата да се заеме с мениджмънта на още плавателни съдове, които вече ще бъдат на алтернативни горива – първите на газ, а след това и на амоняк и водород.

Заради ситуацията в Аденския залив от тази сутрин корабите на „К лайн“ няма да преминават през района, допълни Евтимов. По думите му спирането им засега е за една седмица, като компанията ще следи случващото се. Корабите, които са в района, изчакват в Суецкия канал, допълни Евтимов. Според него заобикалянето на критичната зона не води до оскъпяване на рейсовете. Причината е, че разходите за повече гориво се компенсират от неплащането на такси за преминаване на Суецкия канал. Проблемът е, че заобикалянето бави доставките и се губи много време, обясни още Евтимов.

Сохачи Такимото, старши управляващ директор на „К лайн“, допълни, че представители на компанията са посетили страната ни в края на 90-те години и тогава е установена компания за менинг. Сега се преминава към следващия етап в партньорството – корабен мениджмънт. Такимото допълни, че компанията има вече три такива центъра. Първите два са в Кобе и в Бремен. Изборът на Варна е признание за професионализма на българските моряци и специалисти, допълни Такимото.

В японската компания работят над 300 български офицери, разказа още Евтимов. Според него с увеличаването на броя на корабите ѝ, ще се повишава и нуждата от такива кадри. Евтимов допълни, че през 2023 г. фирмата е възстановила практикантската и кадетската си програма със студенти от родните университети с морски специалности, като надеждата е, че по този начин сама ще си произвежда нужните офицери.

Във флота на „К лайн“ вече има един кораб на алтернативно гориво, който се ползва за обучение, допълни Евтимов. Стана ясно, че следващият плавателен съд на компанията, който трябва да е готов през март, ще разполага и с KITE-система. Тя дава възможност да се използва и енергията на вятъра, като така допринася още за намаляването на вредните емисии в атмосферата.

Ивайло Късов, технически суперинтендант и инструктор на корабите, задвижвани с алтернативни горива, уточни, че това преминаване е предизвикателство за екипажите. Експлоатацията на системите е различна, бункеровката на корабите – също. По думите на Късов вече има много пристанища, където може да се осъществи зареждането на такива плавателни съдове. Друг вариант за бункеровката с природен газ е чрез камиони с цистерни или от друг кораб – барджа.

KITE-системата допринася за намаляване на емисиите с около 25 на сто, а използването на природен газ – с около 20%, допълни Късов. По думите му по този начин въглеродният отпечатък на модерните кораби се снижава с над 40%. 

Андриян Евтимов коментира още, че фирмата има идея да работи по-активно със средните училища с морски специалности, тъй като е нужно да се подобри мотивацията на учениците да се ориентират към тези професии. Според него е необходимо да се адаптират и учебните програми на университетите към навлизащите нови начини за движение на корабите. 

Има статистика на една от международните морски организации, която показва, че 81% от моряците, които са в световния флот в момента, имат нужда от по-подробно обучение, свързано с алтернативните горива, допълни Евтимов. Според него това дава шанс на всички институции, занимаващи се с обучение на морски кадри, да поемат по-голям дял от този пазар, ако реагират адекватно и навреме. Корабоплаването е глобален бизнес, но и обучението на кадри може да бъде такъв, стига да се изпълняват изискванията на Международната морска организация, посочи Евтимов.

/РН/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 23:17 на 02.06.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация