site.btaОколо 6000 родители участваха в занимания в детските градини от началото на учебната година, свързани с отпадане от образователната система
![Около 6000 родители участваха в занимания в детските градини от началото на учебната година, свързани с отпадане от образователната система](/upload/3565571/%D0%A6%D0%B2%D0%B5%D1%82%D0%B5%D0%BD+%D0%BF%D0%B0%D1%80%D0%B0%D1%88%D1%83%D1%82+%D0%94%D0%938+%D0%A1%D0%BB%D1%8A%D0%BD%D1%86%D0%B5+%D0%A2%D1%8A%D1%80%D0%B3%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%89%D0%B5.jpg?l=1000)
![Около 6000 родители участваха в занимания в детските градини от началото на учебната година, свързани с отпадане от образователната система](/upload/3565571/%D0%A6%D0%B2%D0%B5%D1%82%D0%B5%D0%BD+%D0%BF%D0%B0%D1%80%D0%B0%D1%88%D1%83%D1%82+%D0%94%D0%938+%D0%A1%D0%BB%D1%8A%D0%BD%D1%86%D0%B5+%D0%A2%D1%8A%D1%80%D0%B3%D0%BE%D0%B2%D0%B8%D1%89%D0%B5.jpg?l=1000&original=26ca2501180f76102ee9c72c945c8b8196d9c84c)
Около 6000 родители влязоха в детските градини от началото на тази учебна година, за да участват в различни занимания заедно с децата и педагогическите специалисти. Това бе една от новите дейности по проекта “Равен достъп до училищно образование в условията на кризи“ по Оперативната програма “Наука и образование за интелигентен растеж“, който се разшири и в сферата на предучилищното образование, съобщиха от пресцентъра на Министерството на образованието и науката (МОН).
Резултатите бяха отчетени на работна среща с експерти от МОН и с Регионалните управления на образованието, които представиха добри примери и практики. По отношение на детските градини в рамките на проекта се даде възможност за назначаване на педагогически и непедагогически специалисти за работа с деца от уязвими групи, и за деца със специални образователни потребности.
С цел предотвратяване отпадането от образователната система, и по-активно присъствие на децата в предучилищните групи, родителите бяха включени в разнообразни дейности, сред които игри, тематични артработилници, кулинарни състезания и беседи. В област Търговище в тях се включиха 860 родители, сред най-активните градини бяха Осма детска “Слънце“ и в Седма детска градина “Снежанка“. Деца и родители твориха заедно с природни материали, засаждаха дървета, рисуваха пясъчни картини. Беше организирана специална игра “цветен парашут“, чрез която се наблегна на екипната работа и на синхрона в семействата, отбелязват от МОН.
В област Пазарджик, екипът на детската градина “Еделвайс“ във Велинград постави на фокус мотивацията за образование и реализация. Там бяха проведени срещи на родители на деца от градината с успели в кариерата роми. Родители и деца изработиха традиционна ромска носия.
В Благоевград детската градина “1 юни“ организира “Академия за родители”, в която беше подготвен вестник, с най-често срещани проблеми в семейството, и начините за тяхното разрешаване. Със съдействието на назначения по проекта логопед детска градина “Звънче” в Петрич организира логопедична терапия, включваща игри с емоции, превозни средства, различни празници от календара и изработване на изделия, свързани с тях.
Като добър пример от МОН посочват детската градина “Кокиче“ в село Арчар. Срещите и организираните артработилници там са изиграли важна роля за включването на децата в образователната система, от която там не е отпаднало нито едно дете.
От МОН допълват, че според експерти, броят на семействата, които споделят, че са разбрали колко е важно децата да не прекъсват посещението в градината, се е увеличил. Чрез съвместните дейности между педагогически специалисти, деца и родители се е повишил интересът към образователния процес и са намалели отсъствията в предучилищния етап на образованието.
/РБ/
news.modal.header
news.modal.text