Дестинация България ще се промотира по националната китайска телевизия

site.btaСъздаването на съвместни туристически продукти за далечни пазари, сред които и Китай, е наш дългосрочен приоритет, заяви министър Динкова

Създаването на съвместни туристически продукти за далечни пазари, сред които и Китай, е наш дългосрочен приоритет, заяви министър Динкова
Създаването на съвместни туристически продукти за далечни пазари, сред които и Китай, е наш дългосрочен приоритет, заяви министър Динкова
Снимка: Министерство на туризма

Министерството на туризма ще работи за разширяване на съвместните инициативи за засилване на туристическия обмен и инвестиции. Това каза министърът на туризма Зарица Динкова на среща с Н. Пр Дун Сяодзюн, посланик на Китай в България, съобщиха от министерството.

През последните години се отчита сериозно развитие в традиционно добрите взаимоотношения между двете страни, посочват от министерството. Изключително конструктивна беше и проведената наскоро среща с делегацията от провинцията Цзянси. В момента се обсъждат детайлите за договореното по време на разговорите. Основната цел е увеличаване на посещенията на китайски туристи у нас чрез разработването на специални оферти, които да предлагат комбинирани туристически пакети, като например Фестивалът на розата и този на киселото мляко.

"Създаването на съвместни туристически продукти за далечни пазари, сред които и Китай, е наш дългосрочен приоритет и ще работим все по-активно в тази посока с гръцките си колеги. Фокус за нарастването на популярността на България в Китай поставяме и от разгръщането на дигиталната туристическа реклама в китайската страна", каза министър Динкова.

Дун Сяодзюн поздрави Зарица Динкова за отговорната работа като министър на туризма и за полаганите усилия от нейна страна за насърчаване на двустранните отношения в туристическия сектор. Той изказа впечатленията си от красотата на България и нейните културни и исторически забележителности. Посланикът на Китай посочи, че китайските туристи проявяват силен интерес към България, нейната култура и кулинария.

По време на срещата стана известно, че дестинация България ще се промотира на канала на националната китайска телевизия чрез инициативата Beauty in common.

От своя страна Министерството на туризма подготвя специална маркетингова стратегия за китайския пазар.

През първата половина на август Китай включи България в групата от страни, до които организирани туристически групи имат право да пътуват, съобщи китайското Министерство на културата и туризма. Решението влиза в сила незабавно, предаде агенция Ройтерс, цитирана от БТА.

Динамиката в отношенията между двете страни сочи, че най-висок интерес от страна на китайските туристи има към културен и градски туризъм у нас, показват данни на Министерството на туризма, публикувани в началото на годината. Около 22 на сто от посещенията на китайски туристи са с цел бизнес туризъм за 2022 г. Водещи дестинации за китайските туристи в България през миналата година са били София - над 2800 китайски туристи, община Варна - около 475, Пловдив - 375, Несебър - около 240, Велико Търново - близо 200, по данни от Единната система за туристическа информация.

/СС/

news.modal.header

news.modal.text

Към 03:53 на 23.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация