site.btaВсяко искане за обезщетение или неустойка се разглежда индивидуално и в зависимост от конкретните обстоятелства, пише в позиция на ЕРП Север

Всяко искане за обезщетение или неустойка се разглежда индивидуално и в зависимост от конкретните обстоятелства, пише в позиция на ЕРП Север
Всяко искане за обезщетение или неустойка се разглежда индивидуално и в зависимост от конкретните обстоятелства, пише в позиция на ЕРП Север
Снимка: Владимир Шоков/БТА, архив

Безпрецедентно влошената метеорологична ситуация през последните дни причини както редица неудобства на клиентите, така и множество щети по електроразпределителната мрежа в Североизточна България. Настъпилите тежки аварии по съоръженията бяха в резултат на обстоятелства извън контрола на оператора на мрежата. Това пише в позиция на ЕРП Север относно искане за неустойки заради липса на електрозахранване, изпратена до медиите.

В нея се посочва още, че ЕРП Север работи съгласно одобрени от КЕВР Общи условия, където подробно са изброени правата и задълженията на двете страни – клиенти и мрежови оператор.  Като дружество от обществен интерес и съгласно публично известните ни задължения, всяка подадено искане за обезщетение или неустойка се разглежда индивидуално и в зависимост от конкретните обстоятелства и нормативни изисквания. 

БТА припомня, че вчера председателят на Комисията за енергийно и водно регулиране (КЕВР) Иван Иванов каза на брифинг пред медиите, че ако електрозахранването не бъде възстановено до 24 часа, електроразпределителното дружество заплаща еднократна компенсация от 30 лева на всеки клиент. Ако това прекъсване продължи над 36 часа, тогава за всеки последващ период от 12 часа над 36-те часа се заплащат 20 лева на всеки клиент. "Така до възстановяването на захранването", коментира Иванов. Той посочи, че тези текстове се прилагат във всички случаи, когато има прекъсване на електрозахранването с изключение на тези, когато има форсмажорни обстоятелства и бедствието бъде потвърдено със заповед на областния управител.

От ЕВП Север добавят в позицията си, че през изминалия уикенд е имало трето поред рязко влошаване на времето, което е предизвикало аварийни ситуации в голяма част от територията на дружеството и допълнително е натоварило екстремно служителите. "Редица селища обявиха бедствено положение и призоваха хората да не излизат. Служителите на компанията бяха силно затруднени от липсата на достъп до районите без ток поради затворени след навявания и непочистени пътища. Непроходимите пътища забавиха екипите на ЕРП Север в дейностите по локализиране на авариите и затрудниха достъпа до проблемните участъци по мрежата. Настъпиха и множество аварии по електропреносната мрежа високо напрежение, оперирана от ЕСО, което по пряк начин прекъсна електрозахранването на съоръженията средно и ниско напрежение на ЕРП Север. При тази критична за електроразпределителното дружество и клиентите ситуация всички дежурни екипи бяха на терен и работиха извънредни часове и в тъмните часове на денонощието в условията на бурни пориви на вятъра, снежни навявания, заледявания и проливни дъждове на места с цел възстановяване на електрозахранването в засегнатите райони", пише в позицията на електроразпределителното дружество.

От ЕРП Север допълват, че "в този сложен и изискващ бърз и адекватен отговор момент дружеството беше обект на остри критики от представители на държавни институции, местната власт и обществени организации, както и на натиск за изплащане на обезщетения". Според тях е била подложена на съмнение адекватната подготовка на съоръженията за работа при неблагоприятни климатични условия. "Същевременно възстановяването на съоръженията поради настъпилото бедствие не би било възможно, ако дружеството нямаше готовност с екипи, техника и налични материали, нужни за своевременна реакция", изтъкват от ЕРП Север.

От там посочват, че изпълняват стриктно своята инвестиционна програма, като за тази година е надхвърлила заложените в нея средства, а за новия регулаторен период ще бъде увеличена с 25 процента. "Като лицензирано дружество сме проверявани многократно от всички регулаторни органи и Министерството на енергетиката, винаги сме изпълнявали неотменно своите регулаторни задължения", допълват от ЕРП Север.

"Електромонтьорите на компанията дни наред работиха при изключително тежки условия и направиха всичко възможно да осигурят своевременно електрозахранването в бедстващите райони, като работата продължава и до момента за подадени единични сигнали на места. Основен приоритет на Електроразпределение Север винаги е било и остава осигуряването на непрекъснато електрозахранване на своите клиенти. Дружеството ще продължи да спазва своите лицензионни, законови и регулаторни задължения", завършват позицията си от ЕРП Север.

/ВЙ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 19:44 на 27.11.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация