site.btaЗа изминалия програмен период по проекти в сферата на образованието са усвоени над 200 - 250 милиона лева, каза министър Галин Цоков

За изминалия програмен период по проекти в сферата на образованието са усвоени над 200 - 250 милиона лева, каза министър Галин Цоков
За изминалия програмен период по проекти в сферата на образованието са усвоени над 200 - 250 милиона лева, каза министър Галин Цоков
Снимка: Боян Ботев, БТА

По различни проекти в сферата на образованието за изминалия програмен период са усвоени над 200 – 250 милиона лева. Това каза пред журналисти министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков, който е на посещение в Пловдив по повод национален форум, посветен на работата по европейските проекти и постигнатите резултати в образованието.

Министър Цоков коментира, че дейностите в предстоящия програмен период, който започва догодина, ще продължат в няколко основни посоки, като част от проектите ще надградят тези от настоящия програмен период. "За нас е много важен и един друг проект за компетентностния модел в българското училище, който се очаква да започне в началото на идната година. Ще има и проекти, свързани с дигитализацията, каза още той. 

На въпрос дали в Пловдив ще бъде построена нова сграда за Математическата гимназия по Плана за възстановяване и устойчивост (ПВУ) министър Цоков обясни, че по ПВУ е било предвидено строителството на по две нови училищни сгради в четирите големи града на България – София, Варна, Бургас и Пловдив. "София, Варна и Бургас успяха и започва строителството на две, а някъде и три училища. Пловдив не успя да се включи в тази подкрепа за строителство на нови училищни сгради по ПВУ" - коментира той. От думите му стана ясно, че МОН ще направи всичко възможно това да бъде компенсирана по някакъв начин, но Европейската комисия вече е известена за това.

 

/ХТ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 20:21 на 23.07.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация