site.btaПовече практически задачи ще има в програмите по компютърно моделиране в начален етап и по информационни технологии в гимназията

Повече практически задачи ще има в програмите по компютърно моделиране в начален етап и по информационни технологии в гимназията
Повече практически задачи ще има в програмите по компютърно моделиране в начален етап и по информационни технологии в гимназията
Снимка: Министерство на образованието и науката

Повече практически задачи са заложени в програмите по компютърно моделиране, което се изучава в начален етап и по информационни технологии за гимназистите. Това става известно от проектите за актуализирани учебни програми, които са публикувани в сайта на Министерството на образованието и науката (МОН), съобщи пресцентърът на ведомството.

Повечето часове по компютърно моделиране за трети и четвърти клас ще се организират под формата на комбиниран урок, в който учениците получават нови знания и изпълняват и практически задачи. В проекта на нова актуализираната учебна програма за трети клас е поставен акцент върху управлението на потребителски профил и умението на учениците да споделят готови проекти в онлайн среда за визуално блоково програмиране. В област на компетентност "Информация" приоритетно са заложени умения, свързани със запазване на информацията в дигиталните устройства във вид на файлове, които може да се съхраняват в папки. Премахната е като очаквана компетентност "описване на познати геометрични фигури".

В актуализираната учебна програма за четвърти клас темите запазват същите основни области на компетентности и цели за учениците, като ще се разглеждат въпроси, свързани с информация, дигитална идентичност, работа във визуална среда, управление на програмируеми устройства и създаване на образователни игри. Отпадат понятията "данни" и "мерни единици" за измерване на информацията, които по принцип са заложени в учебните програми по предмета "Компютърно моделиране и информационни технологии" в прогимназиален етап и е по-удачно да се разглеждат в пети или шести клас.

По информационни технологии в осми и десети клас е добавена нова тема "Програмиране и изкуствен интелект" с включени различни дейности, съобразно етапа от обучение на учениците. За осми клас те са свързани с изграждане на умения за създаване на заявка за търсене при взаимодействие с "умни" агенти, създаване на програмни инструкции на скриптов език, решаване на ясни и добре дефинирани задачи и прилагане на програмни инструкции на скриптов език, решаване на нови, но аналогични и сходни с решавани преди това задачи.

Дейностите за десетокласниците включват откриване на зависимости в набор от данни с помощта на вградени функции (min, max, sum, average и други), задаване на заявки към средства с изкуствен интелект, работа със сензори в дигиталните устройства и приложения, които генерират големи количества данни, които се използват за трениране на системи с изкуствен интелект.

В осми клас отпадат дейности, свързани с инсталирането на драйвери на конкретно устройство, познания за графични файлови формати за публикуване в интернет и други. В десети клас отпадат дублирани дейности с тези на деветокласниците, като например работа с формуляри и циркулярни писма. 

Компетентностите, заложени в учебните програми, отразяват изискванията на Европейската рамка за дигитални компетентности DigComp 2.2, като всичките пет области на компетентност се покриват напълно от тях, поясняват от МОН.

 

/АКМ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 21:48 на 26.08.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация