site.btaПредставиха пилотен проект за мерки, свързани с пътна безопасност, в близост до 130-о СУ "Стефан Караджа"

Представиха пилотен проект за мерки, свързани с пътна безопасност, в близост до 130-о СУ "Стефан Караджа"
Представиха пилотен проект за мерки, свързани с пътна безопасност, в близост до 130-о СУ "Стефан Караджа"
Снимка: Цветомир Петров/БТА

Започнахме този проект за безопасна зона около училище преди повече от две години, каза председателят на Европейския център за транспортни политики (ЕЦТП) Диана Русинова по време на представянето на пилотен проект за мерки, свързани с пътна безопасност, в близост до столичното130-о СУ "Стефан Караджа", който е в партньорство със Столичната община (СО).

Русинова обясни, че първата стъпка е била да се изготви проект за безопасност на движението, в който, когато един водач влезе в тази зона, да знае, че тук има училище и е възможно да пресичат деца.

Кметът на София Йорданка Фандъкова посочи, че най-важното нещо за СО е експертността, особено когато става въпрос за безопасността на пътя. Всички ние може да видим проблемите в големия град, но експертите са тези, които могат да покажат решенията, каза още Фандъкова. Надявам се, този проект да стане пример за всички райони, защото най-важното е безопасността на децата, а най-уязвимите зони са училищата и детските градини, допълни кметът. 

По думите на Фандъкова СО изгражда повдигнати пътеки и тръбно-решетъчни парапети, както и други видове ограничения, които да не позволят на децата да изскачат на пътя. Освен пешеходна пътеката, тук има цялостен проект за обезопасяване на района около 130-о училище, допълни кметът.  

Първото, което виждат шофьорите, когато преминат в близост до 130-о СУ, са знаци с надпис “намали” и “деца”, последван от знак за забранено спиране, посочи Русинова. Следващата мярка, която тя посочи, е ограничението на скоростта от 30 км/час. По думите на председателят на ЕЦТП светлоотразителната повърхност на знаците е такава, че дори да бъде надраскана или да бъде залепена лепенка, може да се почисти само с един парцал.

По време на представянето на проекта от ЕЦТП направиха замерване на светлоотразителността на пешеходната пътека, която показа стойности от 660 миликандела, при допустими стойности от 150 през нощта и 100 през деня. По думите на Русинова, това е много добър резултат за пешеходна пътека, която се използва от шест месеца. Председателят на ЕЦТП обясни, че  СО е единствената община, която разполага с уред, който може да замери светлоотразителността на пътна маркировка.  

/АБ/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 21:20 на 22.07.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация