site.btaУчилищният директор трябва да е визионер и да е отворен към иновации, каза заместник-министър Емилия Лазарова

Училищният директор трябва да е визионер и да е отворен към иновации, каза заместник-министър Емилия Лазарова
Училищният директор трябва да е визионер и да е отворен към иновации, каза заместник-министър Емилия Лазарова
Снимка: Министерство на образованието и науката

Директорът трябва да е визионер, да може да планира, да е отворен към иновации, да ги разбира и приема, да ги прилага. Най-важното обаче е директорът да създава нагласи и в останалите членове на педагогическия колектив за промяна и развитие. С тези думи заместник-министърът на образованието и науката д-р Емилия Лазарова се включи в дискусия за лидерските умения и професионалното развитие, организирана от Сдружението "Образование 2030". Това съобщи пресцентърът на Министерството на образованието и науката (МОН).

По думите й лидерството е новият подход към работата на директорите на образователни институции и трябва да се превърне в държавна политика. В рамките на конференцията беше представено изследване, което очерта предизвикателствата пред директорите, свързани с квалификацията.

Тема на дискусията беше и въпросът за подбора на директорите, уменията и компетентностите, които те трябва да притежават, но и да развиват с подкрепа от Регионалните управления на образованието, МОН и от висшите училища.

Заместник-министър Емилия Лазарова благодари на участниците и на организаторите за споделените идеи, като подчерта, че те ще бъдат внимателно анализирани при промяната на нормативната уредба, която се отнася да избор на директори и тяхното развитие.

/ХК/

news.modal.header

news.modal.text

Към 17:11 на 23.07.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация