site.btaУчилищният директор трябва да е визионер и да е отворен към иновации, каза заместник-министър Емилия Лазарова
![Училищният директор трябва да е визионер и да е отворен към иновации, каза заместник-министър Емилия Лазарова](/upload/2617396/386337995_726164599551059_2570462487537574808_n.jpg?l=1000)
![Училищният директор трябва да е визионер и да е отворен към иновации, каза заместник-министър Емилия Лазарова](/upload/2617396/386337995_726164599551059_2570462487537574808_n.jpg?l=1000&original=7d096f4c852a56708a51d8f5e451a3a0c07084a3)
Директорът трябва да е визионер, да може да планира, да е отворен към иновации, да ги разбира и приема, да ги прилага. Най-важното обаче е директорът да създава нагласи и в останалите членове на педагогическия колектив за промяна и развитие. С тези думи заместник-министърът на образованието и науката д-р Емилия Лазарова се включи в дискусия за лидерските умения и професионалното развитие, организирана от Сдружението "Образование 2030". Това съобщи пресцентърът на Министерството на образованието и науката (МОН).
По думите й лидерството е новият подход към работата на директорите на образователни институции и трябва да се превърне в държавна политика. В рамките на конференцията беше представено изследване, което очерта предизвикателствата пред директорите, свързани с квалификацията.
Тема на дискусията беше и въпросът за подбора на директорите, уменията и компетентностите, които те трябва да притежават, но и да развиват с подкрепа от Регионалните управления на образованието, МОН и от висшите училища.
Заместник-министър Емилия Лазарова благодари на участниците и на организаторите за споделените идеи, като подчерта, че те ще бъдат внимателно анализирани при промяната на нормативната уредба, която се отнася да избор на директори и тяхното развитие.
/ХК/
news.modal.header
news.modal.text