site.btaСтолична община получи одобрение за европейско финансиране на концепция за Стратегически интегриран проект по програма LIFE-IP CLEAN AIR

Столична община получи одобрение за европейско финансиране на концепция за Стратегически интегриран проект по програма LIFE-IP CLEAN AIR
Столична община получи одобрение за европейско финансиране на концепция за Стратегически интегриран проект по програма LIFE-IP CLEAN AIR
Снимка: LIFE-IP Clean Air

Столична община получи одобрение за европейско финансиране на концепция за Стратегически интегриран проект по програма LIFE-IP CLEAN AIR „Българските общини работят заедно за подобряване качеството на атмосферния въздух” на Европейския съюз (ЕС). Това съобщи в профила си във фейсбук Дончо Барбалов - заместник-кмет в направлението "Финанси и здравеопазване" в Столичната община. Концепцията е подадена през 2022 г., а одобрението бе получено в средата на септември т.г., добави той.

Прогнозният бюджет за Столична община за цялата продължителност на проекта и всички дейности е 5266 хил. евро, от които: 2796 хил. евро - от ЕС и до 2470 хил. евро собствен принос. Проектът е с продължителност шест години и половина, посочи Барбалов.

Пълното наименование на концепцията е: „Стратегически интегриран проект за прилагане на общински планове за устойчива градска мобилност за преход към климатично неутрално и устойчиво на климатичните промени общество“. Водещата организация е Столична община, а останалите партньори са общините Бургас, Велико Търново, Монтана, Стара Загора, Русе и организации от неправителствения сектор, уточни заместник-кметът. 

„Изискване на Програма LIFE е интегрираните проекти да прилагат мерки за устойчиво градско развитие, очертаващи пътя към нисковъглеродно и/или устойчиво на климата общество, като например плановете за устойчива градска мобилност. Предлаганият Интегриран проект е с фокус нисковъглеродно развитие чрез устойчива мобилност и включва финансирането на мерки, за които общините все още не са осигурили средства от национални оперативни програми“, пише Барбалов.

Той допълни, че за Столичната община проектът ще финансира две основни дейности - разработване на нов Генерален план за организация на движението на територията на Столична Община (ГПОД)  и изграждане на „умна градска платформа“ за гражданите и гостите на града.

ГПОД ще обхваща всички комуникационно-транспортни потоци - пътните превозни средства и паркирането, обществения превоз, пешеходното и велосипедното движение, пише Барбалов.

Относно изграждането на „умна градска платформа“, заместник-кметът написа, че проектът ще включва цялостна система за интегрирана и обвързана, лесна за намиране информация в реално време за цялата община на български и английски език. „Тя ще включва: движението на превозните средства на градски транспорт с възможност за времево и финансово планиране на пътуванията; метеорологичната и пътна обстановка; паркирането в града – свободни места, ценови, времеви и други условия; пешеходни зони, интересни културни, спортни и други обекти в тези зони; велосипедни трасета, велостоянки, системи за споделени велосипеди, тротинетки, електромобили под наем, електрически зарядни станции; информация за свързаност между летище, ж.п. гари, метро и алтернативните начини на придвижване. Системата ще позволява надграждане и непрекъснато актуализиране на информацията“, добави Барбалов.

През юли София получи оценка D (при най-висока А и най-ниска F от латинската азбука) и се нареди на 20-то място от 42 изследвани европейски града в класацията за градска среда, съобщиха от екологичното сдружение "За Земята". Докладът „Благодарим за споделянето“, изготвен от Clean Cities Campaign - коалиция от над 80 европейски граждански организации, с които си партнира екологичното сдружение, подрежда градовете по четири критерия, които могат да бъдат управлявани от местните власти: наличие на споделени услуги за микромобилност (велосипеди, електрически велосипеди и тротинетки под наем), автобуси на градския транспорт с нулеви емисии, наличие на споделени услуги за превоз с електрически автомобили и обхват и достъпност на обществената инфраструктура за зареждането на електромобили. Столицата ни дори изпреварва емблематични места като Мадрид, Лондон, Рим и Виена, посочиха от сдружението. 

/МК/

news.modal.header

news.modal.text

Към 06:20 на 10.05.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация