Практикумът бе на тема „Преподаване на български език и литература в чуждоезикова среда (пети - 12 клас)“

site.btaНад 30 учители от български училища в чужбина се включиха в практикум в София

Над 30 учители от български училища в чужбина се включиха в практикум в София
Над 30 учители от български училища в чужбина се включиха в практикум в София
Снимка: Асоциация на българските училища в чужбина

Над 30 учители от български училища в чужбина се включиха в практикум в София на тема „Преподаване на български език и литература в чуждоезикова среда (пети – 12 клас)“. Това съобщи доц. Фани Бойкова от Пловдивския университет (ПУ) „Паисий Хилендарски“, цитирана в публикация в сайта на Асоциацията на българските училища в чужбина (АБУЧ).

Събитието се проведе на 25 и 26 юли и бе в рамките на национална научна програма „Развитие и утвърждаване на българистиката в чужбина“ (ННП Българистика). Форумът, който е с експериментален характер и се организира за пръв път, е съвместна инициатива на АБУЧ и екипа на Пловдивския университет „Паисий Хилендарски“ към ННП Българистика, е посочено още в публикацията.  

Учителите, които се включиха в работната програма на практикума, бяха от Германия, Ирландия, Италия, Испания, Обединено кралство Великобритания и Северна Ирландия, Франция, Обединени арабски емирства, Австрия, Гърция, Кипър, Сърбия, Руска федерация, САЩ, Унгария и др. 

В пленарните сесии бяха откроени и дискутирани специфични връзки между българския език, литература и култура и езика, литературата и културата на съответната чужда среда, които биха могли да се превърнат в гъвкави и методически ефективни инструменти на преподаването. Практикумът обедини богатата педагогическа опитност на учителите в българските училища в чужбина, на натрупания от тях „личен арсенал“ от методи и теоретичната компетентност и високата ерудираност на участващите изследователи“, е посочено още в публикацията.

С целия текст на публикацията може да се запознаете тук

/ИВ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 22:28 на 22.07.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация