site.btaЩе търсим възможности да бъде увеличен броят на психолозите в детски градини и училища, каза министър Галин Цоков
Ще търсим възможности през следващата година да бъде увеличен броят на психолозите. Те ще бъдат насочени предимно към детски градини и училища, в които има по-голям брой прояви на агресивно поведение и насилие. Това заяви министърът на образованието и науката проф. Галин Цоков на брифинг в Министерския съвет. Изказването му е след среща при премиера акад. Николай Денков. Проф. Цоков определи психолозите като особено важен елемент в процеса за справяне с агресията.
По думите на министъра важна роля имат и менторите. В над 30 училища ще има ментори. Целта е през следващата година те да могат да действат на територията на отделните области и да провеждат консултации в училища с по-сериозни прояви на тормоз, посочи той.
От тази година стартира и национална програма за личностното развитие, обяви министърът. По думите му чрез нея ще бъдат финансирани дейности за работа с родителите. Той изтъкна, че мерките против насилието трябва да започнат и в семействата. Министърът добави, че се очаква националната програма да бъде разширена, за да обхване и детските градини, освен училищата.
Изграждане на екипи за медиация на конфликти е друга мярка, която ще бъде във фокуса на Министерството на образованието и науката. Цоков посочи, че педагозии и психолози, заедно с родителите, ще търсят решения в една или друга конфликтна ситуация.
Повод за работната среща днес следобед бе възложената от министър-председателя задача на ресорните министри в рамките на една седмица да идентифицират неработещите механизми за справяне с насилието в управляваните от тях сфери и да посочат възможности за тяхното подобряване.
/РН/
В допълнение
Избиране на снимки
Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.
Изтегляне на снимки
Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите
news.modal.header
news.modal.text