site.btaСчупване на колело на първия вагон на влака по линията Хамбург - Хановер през 1998 г. води до една от най-тежките железопътни катастрофи в Германия с над 100 жертви

На 3 юни 1998 година влакът стрела, който се движи по маршрута Хамбург - Хановер дерайлира край гарата на гр. Ешеде, провинция Долна Саксония, и  катастрофира в основите на мост. Загиват над 101 души, над 100 други са ранени. 

БТА информира:

Високоскоростен влак дерайлира в Долна Саксония

Хамбург, 3 юни 1998 г. /БТА/ Тежка железопътна катастрофа стана по обяд в германската провинция Долна Саксония.  Влак от Хамбург за Хановер дерайлира при скорост 200 км/ч, блъсна се в основите на мост, минаващ над жп  линията край гарата на град Ешеде, и го събори.  Вагоните на композицията буквално са смачкани на хармоника, предаде ДПА.
По данни на очевидци загиналите са най-малко 20, много други са тежко ранени.  Говорител на жп полицията оприличи мястото на катастрофата с огромно поле от развалини.
Над 300 доброволци от Червен кръст и пожарните служби са на мястото на инцидента. Бундесверът изпрати пет хеликоптера, с които вече се пренасят пострадалите при катастрофата на влака, в който са пътували неколкостотин души. 

***

Тежка жп катастрофа в Германия

Берлин, 3 юни 1998 г. /БТА/ Най-малко 37 души са загинали при най-тежката от 20 години насам железопътна катастрофа в Германия, станала днес по обяд в германската провинция Долна Саксония. Ранените пътници са над 100, 40 от тях тежко.
По данни на ДПА причината за нещастието бил автомобил, който паднал от мост пред или върху преминаващия високоскоростен влак от Мюнхен за Хамбург.  Влакът, който се движел със скорост 200 км/ч. излязъл от релсите, блъснал се в основите на моста, минаващ над жп линията край гарата на град Ешеде, и го е съборил.
Броят на жертвите вероятно ще се окаже по-голям. На мястото на катастрофата продължават спасителните акции на Червения кръст. Пострадалите се извозват със специално изпратен хеликоптер на Бундесвера.  

***

Над сто са загиналите в жп катастрофата в Северна Германия

Бон, 3 юни 1998 г. /БТА/ Повече от сто души са загинали в днешната железопътна катастрофа край германския град Ешеде, провинция Долна Саксония, съобщи ръководителят на спасителните операции в района на  трагедията.  Близо 300 са ранените, 200 от които - тежко.  Сред убитите, които още не са извадени от смачканите вагони може би се намират и десетки деца, защото във влака пътували два класа.
Съболезнования до германското правителство изпратиха днес британският премиер Тони Блеър, френският президент Жак Ширак и руският министър на външните работи Евгений Примаков. 

***

Япония ще извърши проверка на високоскоростните си влакове

Токио, 4 юни 1998 г. /БТА/ Япония ще извърши нови технически проверки на високоскоростните си влакове след катастрофата на "Интерсити експрес" вчера в Германия, в която загинаха близо сто души, предаде АФП.  Проверките щели да бъдат направени, независимо че японският влак стрела за 34 години от пускането си няма нито една катастрофа със смъртни случаи.
 Най-голямата железопътна компания в Япония - "Ийст Джапан рейлуей" ще направи и проверка на железопътните мостове.
 Компанията решила също да изпрати свой представител на мястото на катастрофата в Германия, за да се запознае с причините за дерайлирането на "Интерсити експрес".
Японският премиер Рютаро Хашимото, от своя страна, заяви, че трагедията в Ешеде заставя Токио "да потвърди опасността от високоскоростните влакове, още повече че Япония използва такива влакове. 

***

Търсят причините за жп катастрофата в Германия

Бон, 4 юни 1998 г. /БТА/ Железопътната полиция, участваща в разследването на причините за най-голямата в историята на Германия железопътна катастрофа, близо до град Ешеде, откри дефекти в релсите на 6 км от мястото на трагедията, предадоха световните осведомителни агенции.  Работи се по версията, че един от вагоните на високоскоростния експрес е излязъл от релсите именно във въпросния участък.  Комисията продължава разследването.

***

Германските железници спряха от движение 60 високоскоростни влака

Бон, 5 май 1998 г. /БТА/ С края на работния ден вчера германските железници спряха от движение 60 влака от първото поколение на експресите "Интерсити".  Говорител на железниците обяви, че ще бъде направено всичко възможно, за да не се повтори катастрофата от сряда край градчето Ешеде, Долна Саксония, в която по последни данни загиналите са не по-малко от 100.  Ранени са 200 души, от които 95 са постъпили в болница.
Експерти изключват засега вероятността за човешка грешка и сочат като възможна причина за трагедията счупено колело в първия вагон след локомотива, предаде АП. Властите са заявили, че същинското следствие по случая ще започне, след като всички жертви бъдат открити.  Спасителните екипи все още не са стигнали до последните две вагона, в които има места общо за 72 пътници.

***

Бон, 7 юни 1998 г. /БТА/ След като вчера от останките на влака, катастрофирал в сряда край германския град Ешеде, бяха извадени последните четири трупа, общият брой на убитите достигна 102 /97 са загинали на място и петима - в болницата/ и компетентните власти смятат, че това ще бъде окончателната равносметка за единия от двата най-тежки инцидента в историята на германските железници.  На 16 юли 1945 г.  при влакова катастрофа край Мюнхен загиват точно 102 души.
До снощи екипите, които работиха по разчистването на останките от влака, успяха да вдигнат разбитите вагони и срутения мост и да освободят трасето.  Последният от загиналите на място вероятно е бил железничар, който работел край линията в момента на катастрофата, заяви говорител на спасителните екипи.
До вчера следобед са били идентифицирани едва 23 от жертвите.
Равносметката обаче едва ли може да бъде обявена за окончателна, тъй като около 70 от общо над 300-те ранени са в критично състояние.
След разчистването на железопътното трасе е започнала работа специалната комисия, която ще разследва обстоятелствата около трагедията.  Въпреки че резултатите от разследването ще бъдат готови не по-рано от есента, още сега експертите са на мнение, че най-вероятната причина за катастрофата е счупване на колело на един от вагоните.  

***

Разследването на причината за инцидента в град Ешеде продължават

Ешеде, 8 юни 1998 г. /БТА/ Пет дни след катастрофата на високоскоростния влак в германския град Ешеде, провинция Долна Саксония, специалната комисия на полицията продължава да разследва причината за инцидента.  Спасителните акции също продължават.  Днес предстои да бъде вдигнат срутеният при катастрофата мост.  По данни на говорител на полицията обаче не се очаква да бъдат открити нови жертви.
Поне засега за причина за инцидента се смята счупено колело на влака, вследствие на което той е дерайлирал и се е блъснал в основите на мост, минаващ над жп линията при гарата на град Ешеде.  Не е установено обаче какво е причинило счупването на колелото.
Вследствие на най-тежката от 20 години насам железопътна катастрофа в бъдеще на всички високоскоростни влакове ще бъде извършван периодичен ултразвуков тест, съобщи ДПА, цитирайки говорител на Управлението на железниците.  Досега тази предпазна мярка се е смятала за излишна и е прилагана само в случаите на смяна на колело на влак.

/ГИ/

news.modal.header

news.modal.text

Към 20:32 на 26.04.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация