site.btaСлужители от жп сектора протестираха в Букурещ; недоволните заплашиха, че от 1 юли няма да се движи нито един влак

Служители от жп сектора протестираха в Букурещ; недоволните заплашиха, че от 1 юли няма да се движи нито един влак
Служители от жп сектора протестираха в Букурещ; недоволните заплашиха, че от 1 юли няма да се движи нито един влак
Снимка: Мартина Ганчева - БТА

200 служители на националната железопътна компания Че Фе Ре (CFR) протестираха днес пред Министерството на транспорта в Букурещ. Те озвучиха сградата с вувузели и развяваха национални флагове. Демонстрантите изразиха недоволството си от ниските заплати, от лошите условия на труд и от факта, че държавата орязва от парите на компанията. 

“Управляващите казват, че законът за железопътния персонал предвижда увеличение на заплатите от 1 юли, но до момента няма бюджет за това. Един начинаещ машинист получава 3000-3500 леи (1200-1400 лв). Толкова получава и един инженер. 

На практика имаме заплата на неквалифицирани хора”, коментира пред БТА председателят на Федерацията на синдикатите на железопътните превозвачи от Румъния Родриго Максим. По думите му средствата са твърде малко, за да покрият настоящите нужди на хората, като се има предвид, че всичко е поскъпнало двойно. Според синдикалиста 4500 леи (1800 лв.) е минимумът, който трябва да получават жп служителите. 

„Нямаме пари и за резервни части. Няма достатъчно влакове, няма достатъчно вагони. Няма пари и за инвестиции в нова инфраструктура, въпреки че миналата година беше одобрен обществен договор за десет години напред. Това трябваше да бъде първата година, в която Че Фе Ре може да закупи нови влакове”, добави Родриго Максим.

Демонстрантите заплашиха с обща стачка в разгара на летния сезон. Те се заканиха, че от 1 юли няма да се движи нито един влак. “Ще ходим на работа но ще стоим по гарите, докато не ни докарат нови вагони и локомотиви”, заявиха протестиращите. 

Най-голямата стачка на служителите от жп секторите в Румъния беше през 2005 г. и продължи 23 дни. Тогава не беше постигнато решение чрез преговори и протестните действия приключиха след съдебна присъда, произнесена от Букурещкия апелативен съд.

Последният път, когато служители от железопътния сектор спряха работа, беше на 20 декември 2021 г., малко след като Сорин Гриндяну стана министър на транспорта на Румъния. 

/МД/

В допълнение

Избиране на снимки

Моля потвърдете избраните снимки. Това действие не е свързано с плащане. Ако продължите, избраните снимки ще бъдат извадени от баланса на вашите активни абонаментни пакети.

Изтегляне на снимки

Моля потвърдете изтеглянето на избраните снимката/ите

news.modal.header

news.modal.text

Към 02:40 на 27.04.2024 Новините от днес

Тази интернет страница използва бисквитки (cookies). Като приемете бисквитките, можете да се възползвате от оптималното поведение на интернет страницата.

Приемане Повече информация