site.btaАПИ: 40 са офертите за проектиране на укрепването на 30 пътни отсечки, засегнати от срутища и свлачища
Отворени са офертите на участниците в обществената поръчка за трайно укрепване на 30 участъка от републиканската пътна мрежа, засегнати от срутища, свлачища и други геодинамични процеси. Отсечките са в 12 области - Смолян, Пловдив, Хасково, Кърджали, Пазарджик, Сливен, Велико Търново, Перник, Кюстендил, Благоевград, София и Враца. С готовите проекти Агенция „Пътна инфраструктура“ ще кандидатства за финансиране по Програма „Околна среда“ 2021-2027 г. В участъците са компрометирани подпорни стени, предпазни мрежи и са нарушени насипи на откосите от свлачищни и срутищни процеси. На някои места е засегнато пътното платно и са нарушени ограничителните системи.
Поръчката е в четири обособени позиции, а общата й прогнозна стойност е 1 092 950 лв. без ДДС.
В първата обособена позиция е проектирането на укрепителните дейности на 9 участъка от път III-8641 Пампорово - (Смолян - Стойките), път III-862 Пловдив – Бойково, път II-76 Тополовград – Харманли, път II-58 (Конуш - Черноочене) – Комунига и път II-37 Джурово – Панагюрище – Барутин. Третокласният път Пампорово - Стойките е най-кратката връзка от областния център Смолян до курорта „Пампорово“. В отсечките от път Пловдив – Бойково, предвидени за проектиране, след обилни дъждове са се активирали срутищни процеси и често върху пътното платно пада голямо количество скална маса. На второкласно трасе II-58 при разклона за Даскалово и Лясково движението се осъществява само в една лента, поради пропадане на 200-метров участък от платното.
Отворени са 9 оферти. Те са на:
· „ПРОДЖЕКТ ПЛАНИНГ ЕНД МЕНИДЖМЪНТ“ ООД;
· ДЗЗД „ДВ ПРОЕКТИ“, в което са: „ДЖАМБО 33“ ООД и „ВЕКТОР ЛУКС БИЛД“ ЕООД;
· ДЗЗД „ГЕОТЕХНИКА-ТРАНСКОНСУЛТ 22“ с участници: „ГЕОТЕХНИКА – АБС“ ООД и „ТРАНСКОНСУЛТ-22“ ЕООД;
· „ГЕОКОНСТРУКТ“ ООД;
· „ПЪТПРОЕКТ“ ЕООД;
· „ИНЖКОНСУЛТПРОЕКТ“ ООД;
· „ИНСТИТУТ ПО ТРАНСПОРТНА ИНФРАСТРУКТУРА“ ООД;
· „ХИДРОРЕСУРС ПРОЕКТ“ ЕООД;
· „ФРИБУЛ“ ООД.
Втората обособена позиция е за проектирането на укрепването на 9 участъка от третокласния път III-662 Твърдица – Елена на територията на областите Сливен и Велико Търново. Пътят преминава през „Твърдишки“ проход и е основна връзка на общините Елена и Твърдица. 11 са отворените оферти. Те са на:
· „БОНДИС“ ООД;
· „ПРОДЖЕКТ ПЛАНИНГ ЕНД МЕНИДЖМЪНТ“ ООД;
· ДЗЗД „ДВ ПРОЕКТИ“, в което са: „ДЖАМБО 33“ ООД и „ВЕКТОР ЛУКС БИЛД“ ЕООД;
· ДЗЗД „ГЕОТЕХНИКА-ТРАНСКОНСУЛТ 22“ с участници: „ГЕОТЕХНИКА – АБС“ ООД и „ТРАНСКОНСУЛТ-22“ ЕООД.;
· „ГЕОКОНСТРУКТ“ ООД;
· „ПЪТПРОЕКТ“ ЕООД;
· „РУТЕКС“ ООД;
· „ИНЖКОНСУЛТПРОЕКТ“ ООД;
· „ИНСТИТУТ ПО ТРАНСПОРТНА ИНФРАСТРУКТУРА“ ООД;
· „ХИДРОРЕСУРС ПРОЕКТ“ ЕООД;
· „ФРИБУЛ“ ООД.
Третата обособена позиция е за проектиране на трайно укрепване на пътното платно на 8 участъка в областите Перник, Кюстендил и Благоевград. Компрометираните отсечки са на път III-637 Вукан - Пенкьовци, път II-62 Кюстендил - Дупница и път II-84 Юндола – Якоруда – Разлог. По трасето Кюстендил – Дупница преминава интензивен трафик от и към ГКПП „Гюешево“. Пътят Юндола – Якоруда – Разлог осъществява най-кратката връзка от АМ „Тракия“ до курортните комплекси в Банско. Участъците, които се нуждаят от укрепване, са в района на Якоруда, където преминава и теснолинейката на БДЖ, което затруднява почистването на републиканския път при свличането на скални маси. Движението в двете отсечки от третокласния път Вукан – Пенкьовци, предвидени за проектиране и укрепване, се осъществява само в едната лента поради пропадане на платното и нарушено отводняване на пътя. 10 са отворените оферти. Те са на:
· „ПРОДЖЕКТ ПЛАНИНГ ЕНД МЕНИДЖМЪНТ“ ООД;
· ДЗЗД „ДВ ПРОЕКТИ“ с участници: „ДЖАМБО 33“ ООД и „ВЕКТОР ЛУКС БИЛД“ ЕООД;
· ДЗЗД „ГЕОТЕХНИКА-ТРАНСКОНСУЛТ 22“, в което са: „ГЕОТЕХНИКА – АБС“ ООД, „ТРАНСКОНСУЛТ-22“ ЕООД;
· „ГЕОКОНСТРУКТ“ ООД;
· „ПЪТПРОЕКТ“ ЕООД;
· „ИНЖКОНСУЛТПРОЕКТ“ ООД;
· „АЛВЕ КОНСУЛТ“ ЕООД;
· „ИНСТИТУТ ПО ТРАНСПОРТНА ИНФРАСТРУКТУРА“ ООД;
· „ХИДРОРЕСУРС ПРОЕКТ“ ЕООД;
· „ФРИБУЛ“ ООД.
В четвъртата обособена позиция е изготвянето на технически проект за трайното укрепване на 4 участъка в областите София и Враца. Отсечките са на път III-181 /СОП/ - Бистрица - Железница - Алино и път II-16 Зверино – Елисейна през Искърското дефиле. По пътя Зверино – Елисейна преминава интензивен трафик и отсечката се използва за обходен маршрут при спиране на движението по път I-1 Мездра - Ботевград. Участъкът, който се нуждае от укрепване, е в района на Елисейна. При обилни валежи в отсечката се свличат скални маси върху платното. Третокласният път Бистрица - Железница – Алино е основна връзка на населените места Поповяне, Ковачевци, Алино и вилна зона „Ярема“ със столицата. 10 са отворените оферти и са на:
· „ПРОДЖЕКТ ПЛАНИНГ ЕНД МЕНИДЖМЪНТ“ ООД;
· ДЗЗД „ДВ ПРОЕКТИ“, в което са: „ДЖАМБО 33“ ООД и „ВЕКТОР ЛУКС БИЛД“ ЕООД;
· ДЗЗД „ГЕОТЕХНИКА-ТРАНСКОНСУЛТ 22“ с участници: „ГЕОТЕХНИКА – АБС“ ООД, „ТРАНСКОНСУЛТ-22“ ЕООД;
· „ГЕОКОНСТРУКТ“ ООД;
· „ПЪТПРОЕКТ“ ЕООД;
· „РУТЕКС“ ООД;
· „ИНЖКОНСУЛТПРОЕКТ“ ООД;
· „АЛВЕ КОНСУЛТ“ ЕООД;
· „ИНСТИТУТ ПО ТРАНСПОРТНА ИНФРАСТРУКТУРА“ ООД;
· „ХИДРОРЕСУРС ПРОЕКТ“ ЕООД.
Проектирането е предвидено да се осъществи в три междинни етапа. Бъдещите изпълнители е необходимо да извършат пълни и детайлни инженерно-геоложки и хидрогеоложки проучвания за подготовката на техническия проект. Изработването на техническия проект е първата и задължителна стъпка преди предприемането на качествени строителни работи. Въз основа на готовия проект ще се определят конкретните строително-монтажни дейности и ще може да се възложи необходимото възстановяване на участъците.
/МТК/
news.modal.header
news.modal.text