site.btaГермания се нуждае от "амбициозен микс от мерки", за да постигне целта за емисиите от транспорта за 2030 година, според експерти
ZB 13:10:01 28-10-2021
ES1307ZB.020
Германия - транспорт - екология - доклад
Германия се нуждае от "амбициозен микс от мерки",
за да постигне целта за емисиите от транспорта
за 2030 година, според експерти
Берлин, 28 октомври /БТА/
Новото правителство на Германия трябва да се споразумее по голямо разнообразие от политически инструменти, за да постигне целта за климата в транспортния сектор до 2030 година. Това се твърди в доклад на консултантската компания Прогноз (Prognos), изготвен по поръчка на неправителствената организация "Транспорт и околна среда" и цитиран от специализираната журналистическа организация "Клийн енерджи уайър" (Clean Energy Wire - CLEW).
"Висока цена на въглеродния диоксид сама по себе си не е достатъчна, за да се постигнат затегнатите цели за климата", се посочва в доклада и се допълва, че е "необходим амбициозен микс от мерки". Намаляването на емисиите с целевите 48 процента, или близо 80 милиона тона, е "изключително амбициозно и ще успее само със силна електрификация на транспорта". Отбелязва се, че електрическите автомобили ще трябва да съставляват над 60 процента от новите регистрации до 2025 година и 92 процента до 2030 година. Двата най-добри инструмента за постигане на тази цел са амбициозните ограничения на емисиите от автопарка в ЕС и приоритизирането на електрификацията на служебните коли, пише още в доклада. В него се посочва, че ще са нужни и нова система за данъчно облагане на автомобилите, както и "зони без емисии" в градските центрове и мащабни инвестиции в обществения транспорт.
Позовавайки се на официалното начало на преговорите за сформиране на ново правителство в сряда, Екатерина Бьонинг от "Транспорт и околна среда" коментира: "Засега преговорите за коалиция не показват никаква спешност или конкретни предложения за декарбонизиране на транспорта. Съществува реален риск Германия да не изпълни своите климатични цели в коалиционно правителство със Зелените". Тя добави: "Ако правилните мерки не бъдат приложени сега, правителството ще трябва да разчита на висока цена на въглеродния диоксид, която ще постави тежко бреме върху домакинствата с ниски доходи".
Германия се бори да намали емисиите в транспортния сектор, които като цяло са без особена промяна от десетилетия, тъй като напредъкът от по-ефективните двигатели бива неутрализиран от по-тежкотоварните автомобили. Страната обаче изтегли по-рано, за 2045 година, целевата си дата за постигане на климатична неутралност и е определила годишни цели за емисиите за всеки сектор, за да може това да стане. Емисиите в транспортния сектор ще трябва да спаднат с над 40 процента през текущото десетилетие, с все по-рязко намаляване към края края му. /Цветомира Маринова/
/ЕС/
ES1307ZB.020
Германия - транспорт - екология - доклад
Германия се нуждае от "амбициозен микс от мерки",
за да постигне целта за емисиите от транспорта
за 2030 година, според експерти
Берлин, 28 октомври /БТА/
Новото правителство на Германия трябва да се споразумее по голямо разнообразие от политически инструменти, за да постигне целта за климата в транспортния сектор до 2030 година. Това се твърди в доклад на консултантската компания Прогноз (Prognos), изготвен по поръчка на неправителствената организация "Транспорт и околна среда" и цитиран от специализираната журналистическа организация "Клийн енерджи уайър" (Clean Energy Wire - CLEW).
"Висока цена на въглеродния диоксид сама по себе си не е достатъчна, за да се постигнат затегнатите цели за климата", се посочва в доклада и се допълва, че е "необходим амбициозен микс от мерки". Намаляването на емисиите с целевите 48 процента, или близо 80 милиона тона, е "изключително амбициозно и ще успее само със силна електрификация на транспорта". Отбелязва се, че електрическите автомобили ще трябва да съставляват над 60 процента от новите регистрации до 2025 година и 92 процента до 2030 година. Двата най-добри инструмента за постигане на тази цел са амбициозните ограничения на емисиите от автопарка в ЕС и приоритизирането на електрификацията на служебните коли, пише още в доклада. В него се посочва, че ще са нужни и нова система за данъчно облагане на автомобилите, както и "зони без емисии" в градските центрове и мащабни инвестиции в обществения транспорт.
Позовавайки се на официалното начало на преговорите за сформиране на ново правителство в сряда, Екатерина Бьонинг от "Транспорт и околна среда" коментира: "Засега преговорите за коалиция не показват никаква спешност или конкретни предложения за декарбонизиране на транспорта. Съществува реален риск Германия да не изпълни своите климатични цели в коалиционно правителство със Зелените". Тя добави: "Ако правилните мерки не бъдат приложени сега, правителството ще трябва да разчита на висока цена на въглеродния диоксид, която ще постави тежко бреме върху домакинствата с ниски доходи".
Германия се бори да намали емисиите в транспортния сектор, които като цяло са без особена промяна от десетилетия, тъй като напредъкът от по-ефективните двигатели бива неутрализиран от по-тежкотоварните автомобили. Страната обаче изтегли по-рано, за 2045 година, целевата си дата за постигане на климатична неутралност и е определила годишни цели за емисиите за всеки сектор, за да може това да стане. Емисиите в транспортния сектор ще трябва да спаднат с над 40 процента през текущото десетилетие, с все по-рязко намаляване към края края му. /Цветомира Маринова/
/ЕС/
news.modal.header
news.modal.text